Tijdens configureren updates "Boot device not found".

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Op mijn laptop is een schone installatie van Windows 7 uitgevoerd. Nu krijg ik regelmatig het navolgende bericht waar ik niks van begrijp. Tot nu toe verschijnt dit bericht alleen tijdens het configureren van updates. Iemand die hier een oplossing voor weet?
Bericht:

"Boot Device Not Found,
Please install an operating system on your hard disk,
Hard Disk - (3F0),
F2 system diagnostics,
For more information visit www.hp.com\go\techcenter\startup"

Als ik dan F2 intoets en vervolgens yes, gaat hij gewoon weer verder met updates configureren. Geen groot probleem dus maar wel irritant.
Mvrgr. Kanyarat.

Het lijkt erop dat je hard disk waar het OS op is geïnstalleerd geen lang leven meer beschoren is.

Tsja. Als het boot block op die schijf de ene keer wel wordt gevonden en de andere keer niet is dat toch een probleem met de schijf en zou ik hem eens grondig controleren. Bijvoorbeeld met HD Tune:
http://www.hdtune.com/

Het gebeurd alleen maar tijdens het configureren van updates. Daar moet het dan toch mee te maken hebben denk ik.

Begin met te stoppen de optionele updates binnen te halen.
Open Windows Update → Instellingen wijzigen.
Vink uit de optie Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates

Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

Stap 1:
Download en installeer *
conemu.png
ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: find /i error %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >%UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log

Stap 2:
Download WinUpdateFix.
Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.

Stap 3:
Open
conemu.png
ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: findstr /c:[SR] %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

* Je kan i.p.v. ConEmu ook de Opdrachtregel met Administratorrechten gebruiken.

Alles gedaan. Nu maar even afwachten hoe het met de volgende updates gaat. Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan