Tijdens form openen selecteren welke tabel hij data moet halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

klablabla

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Ik heb een form gemaakt met 3 subforms. dmv een qry haalt hij gegevens uit een tabel.
Is er een mogelijkheid dat ik tijdens het openen kan selecteren welke tabel hij moet gebruiken?

In beide tabellen staan dezelfde soort data en zijn op dat opzichte gelijk aan elkaar.

De meest logische vraag is natuurlijk: waarom niet één tabel, en d.m.v. een filter of een query het formulier de juiste records laten zien....
Maar goed, om bij de vraag te blijven: ja, dat kan wel. Bijvoorbeeld door een keuzelijst op het formulier te zetten waarin je de tabellen selecteert (Me.RecordSource=Me.cboTabel), en daarna het formulier met Me.Requery opnieuw inleest. Of vanuit een hoofdformulier, waarbij je dan het formulier een Openargs variabele meegeeft met de naam van de tabel, en vervolgens hetzelfde (RecordSource+Requery) doet.

Wat is dan het makkelijkst om via VBA het subform aan te sturen.
via Me.Form.recordsource = Me.cboTabel werkt het op het huidige form.
Maar wat is de makkelijkste manier om het subform aan te sturen?

Via Me.SubFrm1.Form.RecordSource = "Qry 2-4-12"
Krijg ik het subfrm aangestuurd helaas laat hij maar 1 regel zien.
Doe ik dit op het subfrm zelf werkt het wel?

Ik snap niet helemaal wat je doet; Me!SubFrm1.Form.RecordSource = "Qry 2-4-12" zou moeten werken. En met een Me!SubFrm1.Form.Requery moet hij dan opnieuw worden ingelezen. Wat bedoel je met de laatste regel? Heb je het subformulier dan zelfstandig geopend?

Ik bedoel dat hij maar 1 regel binnen haalt van de 15000.
Als ik het subformulier zelfstandig open werkt het wel.

Dat snap ik nog steeds niet; een subformulier is doorgaans gekoppeld aan een hoofdformulier op basis van een koppelveld (check bij Formuliereigenschappen op het tabblad <Gegevens>. Je ziet dus alleen gegevens die bij het record op het hoofdformulier horen. Als je een subformulier zelfstandig opent, is die koppeling er (uiteraard) niet, en zie je alle records. Dus tot zover is er niks bijzonders aan de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan