Tijdens games valt laptop uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie531

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Elke keer als ik ga gamen valt mijn laptop uit na ongeveer een half uur.
Ik heb een nvidia geforce gt540m videokaart.
eerst deed hij dit nooit heb de laptop nu ongeveer 3 maanden en sinds 2 dagen doet hij dit ongeveer.

Kan iemand mij helpen?

Topic verplaatst van Videokaarten--->laptops(aankoop)

Al eens naar de themperaturen gekeken??

Laatst bewerkt:
als je hem in de winkel gekocht heb zou ik naar die winkel gaan. je hebt nu nog garantie als je hem zelf open maakt KAN die verlopen.(aangenomen dat het aan de temps ligt)

Dat is wel slim maar zou ik hier zelf niks aan kunnen doen als mij laptop te heet word?

Meestal duidt het zomaar uitvallen tijdens "zware bezigheden" op een themp probleem.Schoonmaken van binnen is dan het devies.Al zou dat wel snel zijn na 3 maanden bezit....al kan het bij laptops wel snel gaan.

over wat voor games hebben we het hier eigenlijk.
crysis2 of zo? of gewone internet games?

ja over modern warfare 2, en ik heb laatst harry potter 8 ook gespeeld.

[smallimg]http://i53.tinypic.com/2yts9bp.png[/smallimg]
(Klikbaar)
is dit goed?

Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje erg heet 76ºC. Zou de winkel maar aanspreken. Was dit net met/na het gamen?

oh ik speelde runescape dat is niet echt erg.
Ik zal het eens laten zien als ik mw2 speel.

[smallimg]http://i55.tinypic.com/2s1m8sy.png[/smallimg]
(Klikbaar)

dit is het als ik mw2 speel

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag volgende keer smallimg tag gebruiken, zodat de afbeeldingen niet te groot worden en klikbaar zijn.

93ºC is echt te warm hoor, zou bij de winkel gaan informeren. Hoewel een laptop niet geschikt is om te gamen, zeker geen zware games zoals MW2.

Oke dan ga ik maar naar de winkel.
ik weet dat laptops niet echt voor games is maar hij heeft het heel de tijd gedaan en nu niet.

Zijn de openingen waar de lucht in/uitblaast vrij.
Als je bv. op bed ligt te gamen kan het zomaar zijn dat die gehinderd worden door je dekbedovertrek:o Klinkt vreemd, maar je zal de eerste niet zijn waar dit gebeurd:confused:

is zo'n laptopkoeler niet iets voor het spelen voor ( zware ) games ?

cooler.jpg

hoeveel fans heeft je laptop? en controleer of de rubbertjes op de bodem er wel zitten ik heb het namelijk ook gehad.
zo niet ga dan echt terug naar de winkel want je kan namelijk je videokaart goed beschadigen met deze hitte en het is ook niet erg goed voor het moederbord.
draaien je fans wel of hoor je hem ook niet? ik weet dat mijn laptop altijd heel erg hard gaat loeien als ik crysis 2 speel.

het is niet erg goed voor de laptop hoor al die warmte.

Motherboard monitor screenshot

Mijn laptop word tijdens het spelen van call of duty 4 en call of duty world at war ook ongeveer 85 graden!

mijne is een hp pavillion dv6 van 3 maanden oud!

installeer het probramma cpuid motherboard monitor eens: linkje http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

en post hier een screenshotje

deze geeft meer info en dan kan ik je temperaturen precies zien

En het programma is helemaal veilig!

als je op de link klikt heb je rechts een column met latest releases

Toevallig dat mijn processor ook erg warm word en allebei van de (soort) Arrandale zijn

gr,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan