Tijdens het instaleren kan de cd niet meer lezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter myzep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

myzep

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
Tijdens hetinstaleren van w98se op een pentium 1 150 mhz gaf de computer de melding dat de computer geen toegang tot de cdrom meer kreegt "mogelijk moet de cd schoon gemaakt worden uit eindelijk is het gelukt om w98se te instaleren maar dan wel op de volgende manier:

Eerste keer dat ik de melding heb gekregen van dat de computer geen toegang tot de cdrom kreegt heb ik het cd-r schoon gemaakt en toen ging die nog 10%verder met het instalatie dan heb ik het zelfde melding weer gekregen dit keer heb ik het cd-r niet schoon gemaakt in plaats daarvan heb ik het de uit de cdrom gehaald daarna zag ik een blauwe scherm met de melding dat ik de cd-r in de cdrom moest leggenen ik liet de pc ongeveer 20 minuten rusten dan de cd er in daarna enter en toen ging die weer zo een 15%verder dan gaf die weer het zelfde melding. Ik heb het bovenstaande manier maar continue herhaalt tot het 100 %werd breekt uiteindelijk is het gelukt maar het heeft mij wel 8 uur gekost.

Hoe kan dat nauw!
Heeft iemand daar een verklaring voor .
(ik ben hart bezig met het Nederlandse taal te leren verbetering op mijn zinnen zie ik graag tegemoed )

Hi Myzep! :D

1-Nederlandse taal: soms maak ik ook fouten. Echte Nederlanders ook. Je kunt soms ook je berichten eerst in Word klaarmaken en vervolgens: Knippen en Plakken, Dan maak je geen fouten als = hart moet hard zijn. Zin opbouw: heeft tijd nodig. Boeit niet echt.

2-Jouw vraag installatie: je hebt dus Windows in Windows er overheen gezet. CD moet wel schoon zijn en zonder krasjes. Bepaalde mappen moeten ook leeg zijn: Temp, Geschiedenis, Cookies, Temporary Internet Files, etc. Ook erg raadzaam: zo weinig mogelijk programma’s die op dat moment draaien (zijn opgestart). Denk hierbij aan de programma’s uit je: msconfig (tabje opstart) lijst. Een firewall of antivirus programma kan de boel erg vertragen.

Groetjes
Falco

nauw = nou ;)

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie!

Wat ik zo raar vind is dat de pc na 10 of 15 minuten weer kan lezen , kan dat te maken hebben met de hardeschijf die te weinig toeren draait?
Ik heb het gevoel dat de hardeschijf af en toe heel erg moeilijk heeft met kopieren, want de hd led brand soms continue rood en dan kan die het niet meer lezen!

tegemoed=tegemoet
<HR>

Het is al een oudere PC dus ik denk dat de lens van de CD-speler vervuild kan zijn.

<hr>

@ Falconetti

jou vraag = jouw vraag (vervang jou/jouw door u/uw)
je kan = Je kunt

Dit om volledig te zijn :p :thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan