Tijdens het spelen van een spel ........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Alle,

Tijdens het spelen van een spel onders Windows 7 krijg ik steeds een geluidje te horen op gezette tijden gebeurd dit en word mijn scherm zwart en dan keer ik weer terug in het spel. Wat kan dit zijn, het klinkt alsof ik iets in de usb prop en erweer eruit haal !

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen ik heb overigens Windows 7 Ultimate 64 bit.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :thumb:

Heb je een externe grafische kaart of on-board?
Hoeveel RAM geheugen heb je en wat is de naam van het spelletje?
Wat zijn de specs van de pc? (processor enz.)
Komt 't geluid van het moederbord?
Is 't spel compatible met Win X64?
Al 's dxdiag uitgevoerd? (uitvoeren-dxdiag-enter) Staan daar alle DirectX-functies ingeschakeld?

Laatst bewerkt:
Heb je een externe grafische kaart of on-board?
Hoeveel RAM geheugen heb je en wat is de naam van het spelletje?
Wat zijn de specs van de pc? (processor enz.)
Komt 't geluid van het moederbord?
Is 't spel compatible met Win X64?
Al 's dxdiag uitgevoerd? (uitvoeren-dxdiag-enter) Staan daar alle DirectX-functies ingeschakeld?

2 x Nvidia gforce 7950 x2 1 gb
8 gb ddr 3
Qadcore 2,93 8 mb cache
Nee het geluid klinkt precies als ik iets in mijn usb poort prik en of eruit haal !
Ja, Battlefield 2
Dxdiag heeft geen problemen gevonden en alles werkt.

Bedankt alvast vooor het meedenken !!

Laatst bewerkt:
Dan zou ik 't eerlijk gezegd ook niet weten,met je specs is niets mis mee maar dat wist je zelf ook al.
Verder ook niets mis met 't beeldscherm? Is de stekker van je beeldscherm goed vastgeplugd? Als je dat geluid hoort en 't scherm springt op zwart gaat hij dan in de stand-by modus of helemaal uit?
Al 's bij run-msinfo32 gekeken of er geen I/O of IRQ conflicten zijn?

Laatst bewerkt:
Dan zou ik 't eerlijk gezegd ook niet weten,met je specs is niets mis mee maar dat wist je zelf ook al.
Verder ook niets mis met 't beeldscherm? Is de stekker van je beeldscherm goed vastgeplugd? Als je dat geluid hoort en 't scherm springt op zwart gaat hij dan in de stand-by modus of helemaal uit?
Al 's bij run-msinfo32 gekeken of er geen I/O of IRQ conflicten zijn?

Het beeldscherm gaat idd in standby modus en springt daarna weer gewoon aan en de pc gaat dan gewoon weer verder. Ik heb even gekeken in msinfo32 geen problemen kunnen detecteren. Buiten Bf2 geen problemen met windows 7 en dat is het rare van alles. Ik heb ook even modern warfare geinstalleerd en die doet precies hetzelfde. Als dit gebeurd merk ik ook op dat de pc even stopt met werken !?!?!

Goed ik hoop op een antwoord en alle nogmaals bedankt voor het helpen. :thumb:

Zo maar ff een gedachte,is je voeding up to date?
Neem aan dat je voeding qua wattage sterk genoeg is,hoe oud is je voeding?
Het komt bij mij over dat er soms 'n korte piekspanning optreedt die dit veroorzaakt.
Had je eerst,voor windows 7, die problemen niet?

Zo maar ff een gedachte,is je voeding up to date?
Neem aan dat je voeding qua wattage sterk genoeg is,hoe oud is je voeding?
Het komt bij mij over dat er soms 'n korte piekspanning optreedt die dit veroorzaakt.
Had je eerst,voor windows 7, die problemen niet?

Voordat ik windows 7 had had ik windows xp sp3 waar ik geen problemen mee ondervond.
Dus ik geloof niet echt dat de voeding eruit ligt

Was maar 'n suggestie,als jij zegt dat onder Xp niks aan de hand was dan zal idd niks mis zijn met je voeding.
Wij zitten hier in feite blind en proberen d.m.v. gerichte vragen erachter te komen waar 't probleem evt.zou kunnen liggen.
Als onder Xp niets aan de hand was en onder Win 7 wel dan kan ik mij evt. voorstellen dat 't toch 'n driver probleem zou kunnen zijn.
Hier is in ieder geval de nieuwste driver voor Win 7 x64 te vinden WHQL certified,uitgebracht 5-10-2009.
Misschien kom je daarmee van je probleem af en anders zou ik 't ook niet meer weten.
Succes in ieder geval.

Was maar 'n suggestie,als jij zegt dat onder Xp niks aan de hand was dan zal idd niks mis zijn met je voeding.
Wij zitten hier in feite blind en proberen d.m.v. gerichte vragen erachter te komen waar 't probleem evt.zou kunnen liggen.
Als onder Xp niets aan de hand was en onder Win 7 wel dan kan ik mij evt. voorstellen dat 't toch 'n driver probleem zou kunnen zijn.
Hier is in ieder geval de nieuwste driver voor Win 7 x64 te vinden WHQL certified,uitgebracht 5-10-2009.
Misschien kom je daarmee van je probleem af en anders zou ik 't ook niet meer weten.
Succes in ieder geval.

Hey bedankt man voor je hulp, Ik ben erachter gekomen dat er meer mensen die de 64 bit hebben problemen hebben met hun 3d spellen er zal wel snel een oplossing komen van Microsoft zelf hoop ik. Veel verdenken hun x-fi geluidskaart en die heb ik ook.

Dus we houden het in de gaten.

Dan zal Microsoft idd wel vlug met 'n patch o.i.d. komen om het probleem op te lossen.
Het is 'n nieuw OS dus kinderziektes zijn er altijd wel zeker als er zoveel verschillende versies zijn en de vele combinaties van diverse hardware.
Hoop dat 't probleem zich snel oplost en veel succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan