Tijdens installatie van Ubuntu 12.04 LTS interne fout opgetreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chainboost

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo,

Ik dacht, leuk even als dual boot naast mijn Windows 7 om daar Ubuntu 12.04 LTS te zetten, dus heb ik via Unetbootin de iso gedownload en vervolgens heeft dat programma zijn ding gedaan en kon ik booten vanaf USB om de installatie te starten. eerst heb ik geprobeerd om direct te installeren maar daar liep die vast. Ik heb toen de pc uitgezet en wou weer proberen te booten vanaf USB alleen kreeg ik toen de meldingen machine error en dan reboot de computer weer gewoon, nu heb ik maar gewoon hem eerst weer laten booten op Win7 en toen weer opnieuw opgestart. nu heb ik weer geprobeerd om te booten vanaf usb en dit keer gekozen voor de optie: Try Ubuntu without installing, hij start gewoon op en ik kon installeren (Dacht ik) dus ik mijn taal selecteren (Nederlands) en op volgende geklikt (ook de wifi ingeschakeld voor updates) en net toen ik op volgende klikte kreeg ik de melding Interne fout opgetreden in Ubuntu, verder kon ik helemaal niets doen want het hele systeem liep vast. heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? heb al eerder ubuntu als dual boot gehad en kon hem wel installeren maar kreeg om te tien minuten toen ook zo'n error.

Laatst bewerkt:
Kan je niet oudewets op CD branden en vanaf CD installeren? Indien je vanaf usb kan opstarten, dan is een van de opties het media te testen. Heb je dat al geprobeerd?

Hallo,

Ik ben nu aan het proberen van een cd te booten en bij de USB bij media testen loopt hij vast :S

Misschien is dat, wat op je usb stick zit, niet goed gedownloaden.

Heb hem via Unetbootin gedownload en op de stick laten zetten, lijkt me raar als dat een verkeerde versie ofzo :S heb hem nu via cd geinstalleerd maar de OS is wel traag, reageert soms niet en moet de computer soms geforceerd afsluiten.

Wat voor systeem heb je? indien ubuntu te traag is, dan kan je XFCE als manager gebruiken. Daar zijn er handleidingen voor te vinden.

Ik heb een laptop van 1 jaar oud waar ook Windows 7 Ultimate 64-Bits op staat. Het vreemde is dat het vastlopen,raar doen en dergelijke ook bij Windows voorkomen net als bij Linux.
Zou dit hardware kunnen zijn?

Dat zou best wel kunnen. Bij de Ubuntu CD is een van de opstartoptie het memtest86 programma. Laat dat eens draaien. Dan weten wij of het geheugen goed is.

Ik heb net even het geheugen getest met memtest86 en die heeft geen errors gevonden. Dus aan het geheugen zal het denk ik niet liggen. wat is nu de beste oplossing?

Test eens de harde schijf. Onder Windows heet dat schijfcontrole, en met alle beide opties uitvoeren. Linux kent ook zo iets, fsck, maar ik weet even de syntax niet...

Laatst al gedaan en vond toen niets, toen gecheckt op bad sectors met Hirens en die vond 1 sector met een bad sector, is er nog iets wat ik kan doen?

Nog een keer doen. Staat SMART in het BIOS aan? Ik zal voor een uitgebreide check met software van de leverancier van de harde schijf gaan. Is een block bad, dan komen binnenkort meer bad blocks...

Smart staan en ook toen nog gescand met Seagate tools. niets gevonden.

Maar met wat voor test moet ik seagate laten doen want er stonden veel opties bij, iets met dst test enzo...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan