Tijdens opstarten krijg ik automatisch installatie driver voor mijn harde schijf ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROYONIX

Banned
Lid geworden
14 apr 2011
:) Paar dagen geleden waren ze aantal windows update's aangeboden en heb ik ze natuurlijk geinstalleerd ( kijk ik altijd zelf wat ik nodig heb, en wat niet geinstalleerd hoef ! ) ...'k weet niet of die wat met update te maken heeft ?:confused:

Iedere keer als ik s' avonds PC afsluit maak ik schoonmaak grondige sessie en Prefetch en cookies en windows temp en temp enz..enz..enz.. ALLES dus.... op die manier zelfs krijg ik ook bijna nooit een herstel punt ergens in verleden dan... PC is altijd spiegelschoon dus ....( virusvrij ! ) ...
En krijg ik toch sinds eergisteren tijdens opstarten ( stom, ... dat ik geen screenshot gemaakt heb ...:( ) draaiende driver installatie welke je niet stoppen kan, voor mijn harde schijf ( mijn HD dat ik alleen voor opslag gebruik ) zag ik een keertje dat zijn hele rare japanse tekens tijdens installatie aanwezig, installatie verloopt soepel en nadat ....kijk ik mijn harde schijf is verdwenen en in PC niet zichtbaar meer ...
Ik kan wel in apparaat Beheer installatie ongedaan maken en dat is in orde ....:thumb: maar hoe kan ik in toekomst ( voor morgen/overmorgen of volgende her-start ? ) die driver installatie absoluut stoppen ? en niet meer tijdens herstart te krijgen ? die driver sowieso heb ik niet en nooit nodig ik kan met HD alles mee, en lezen en gebruiken en opslaan op alles wat ik wil en noem maar wat ..enz..

P.S. PC is NIET besmet ( ! ) ...heb ik ge-scant met Nod32/XoftSpySE/MBAM/Trojan Remover/ en zelf's met nieuwe Windows-KB890830 ook :thumb:

Harde schijf SAMSUNG SP2514N ATA Device (250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) ......:( rare verhaaltje ...toch ?:confused:

Laatst bewerkt:
Gewoon proberen de problemen vóór te zijn en, hetzij via de Catalog server van Windows update ( vanuit Internet Explorer, link) of vanuit een andere bron, een driver update downloaden en installeren.

Tijs.

:( Maar is de driver wel nodig dan ?? :( ...zoals ik net zei er is niets dat ik met de harde schijf niet kan......:confused:

Tsja, of je 'm (echt) nodig hebt doet hier niet terzake: Windows herkent 'm als een apparaat, en wil er dus een driver voor installeren.

Tijs.

:( Phuuhh snap ik dat wel:thumb: ..... en ga nu even proberen zelf en handmatig die driver opzoeken, misschien die vervelende automatische installatie stoppen zal, vind ik ook vreemd dat ''DriverEasy'' en ''DriverFinder'' zeggen dat driver up-to-date is...:confused: ( vinden ze geen updates voor dus ... )..

:( Nee het lukt me voor eerste keer in m'n leven :D geen juiste driver vinden ( en snap ik nog steeds niet hoezo überhaupt nodig is ) ieder keer als ik op internet ergens tegen die mijn ( ! ) harde schijf driver kom en klik ik op downloaden krijg ik non/stop driver detective in plaats van zojuist echte driver ...wie weet misschien driver ook niet te vinden is:(
Denk toch dat ik uitgebreider uitzoeken moet, hoe ik die automatisch harde schijf update absoluut weigeren of stoppen kan.... ( in taakplanner die opdracht voor HD updaten ook kan nie vinden:( ) ...een echte mysterie voor mij, ... nu eindelijk na zoveel tijd ...:)

P.S. Dat is toch tijdelijke een oude PC-tje 32bit en kan ik niet zoveel zoal met mijn 64bit extreme-big systeem ( kaduk/kapot/buiten gebruik nog steeds is:( )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan