Tijdens opstarten van laptop (Windows 7) worden keyboard én muispad uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobTIN

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Heel vreemd; plotseling hield mijn Vaio Sony laptop ermee op; opnieuw starten kwam ik in veilige modus (logisch) maar nu het vreemde: tijdens het opstarten van Windows worden nu keyboard én muispad uitgeschakeld!!. Wat nog wel werkt zijn een externe Muis en keyboard (USB) en ook het scherm toetsenbord, maar ja..
Nogmaals: in BIOS en 't opstart scherm werken de toetsen wel, ook na een opstartcd van bv. AVG antivirus (trouwens: geen virussen gevonden mbv van deze CD).
Ook onder Linux blijft het toetsenbord werken.
Verder van alles geprobeerd: terug naar fabrieksinstellingen, de drivers vervangen enz. Niks helpt, elke keer worden tijdens het starten van Windows (7 Home edt) ze allebei uitgeschakeld. Vreemde is ook dat 'XP draaiend from CD" (dus er wordt dan niks geïnstalleerd) ook dit verschijnsel vertoont!
Dus ook als ik opnieuw Windows installeer: zelfde effect ook bij nieuwe installatie van XP.

(BTW ik weet dus niet of dit een hardware of softwarematig probleem is).

Hoi,

Nee, het is geen hardwarematig probleem, want dan zou het toetsenbord in het BIOS en opstartscherm ook niet meer werken.
Het kan mogelijke en driverprobleem zijn.
Ook is het mogelijk dat de instelling (vaak 'achter' de FN-toets) dat het interne toetsenbord en/of touchpad moeten worden uitgeschakeld als er een externe is aangesloten.
Wellicht moet je eens proberen de usb-stick van externe muis en/of toetsenbord te verwijderen.

toetsenbord troubles

Zie in tekst

Hoi,

Nee, het is geen hardwarematig probleem, want dan zou het toetsenbord in het BIOS en opstartscherm ook niet meer werken.

Dat dacht ik ook:)!

Het kan mogelijke en driverprobleem zijn. Ook die drivers vanuit de fabrieksinstellingen?

Ook is het mogelijk dat de instelling (vaak 'achter' de FN-toets) dat het interne toetsenbord en/of touchpad moeten worden uitgeschakeld als er een externe is aangesloten.
Wellicht moet je eens proberen de usb-stick van externe muis en/of toetsenbord te verwijderen.
Juist omdat hij het niet deed, heb ik de externe devices aangesloten die het dus wel doen. Maar Zonder of Met Externe devices, keyboard en muispad op de laptop zelf blijft het niet doen[/QUOTE], onder windows

Evenzogoed zeker bedankt voor je reactie!

Heb je een upgrade uitgevoerd of onlangs iets geïnstalleerd waardoor de problemen kwamen?

nee, niet; wat ik deed was een trial van Office 2010 starten, en toen ging het mis....
Daarna geen toetsenbord/muispad meer... Je ziet het gebeuren tijdens het opstarten: het Windows logo (7) komt te voorschijn en na enkele seconden gaat het NUM lock lampje uit, het logo verdwijnt en Windows start verder zonder problemen op; in apparaatbeheer ziet het er ook allemaal goed uit!!
Het blijft me verbazen dat zelfs het terugzetten naar Fabrieksinstellingen (schijf wordt geformatteerd!) dan wel het vers installeren van Windows XP op een 2e partitie geen soelaas biedt...
:confused:

Oh ja ik heb alles met Malware bytes en met NOD32 en met AVG Av gechecked! Schoon!

Hoi,

Mogelijk tóch een driverprobleem. Zoek op de site van Sony naar de voor jou laptop geschikte drivers voor het juiste besturingssysteem.
Ook de easy-key driver (weet niet hoe dat bij de Vaio's heeft) is er voor verschillende besturingssystemen.
Maar nogmaals: als het toetsenbord wél werkt zolang je niet in Windows zit, is het dus geen hardware- maar een stuurprogramma-probleem.

Laatst bewerkt:
Nogmaals

Toch wil nog eenmaal dit probleem voorleggen aan de helpmij gemeenschap.
Dus, wat ik ook doe, het toetsenbord en de muis worden uitgeschakeld tijdens het opstarten van windows, of het nu 7 is, of XP , of veilige modus , of zelfs vanaf de CD (XP runs from CD) en ook ......tijdens installatie van een verse 7 of XP......!
Wel kan ik Linux draaien.

Het moet een driver kwestie zijn, maar ja..... schiet mij maar lek: ik weet het nu even niet meer:mad:
Iemand nog een idee/suggestie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan