Tijdens printen een voor-selectie voor briefpapier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Of beter gezegd: een Word marco aangezien ik 0 ervaring heb en niet eens weet of het mogelijk is.

Het probleem is als volgt:
Er is een MKB bedrijfje dat gebruik maakt van briefpapier. Echter: ze willen dat het logo ed. zaken geprint wordt op blanco papier, i.p.v. gebruik te maken van voorbedrukt papier.
Op dit moment heb ik dat opgelost door een afbeelding zo groot te maken als een Word documenten en deze als watermerk in te voegen. Dit werkt maar heeft twee nadelen:

1. Alle documenten worden groter. De afbeelding wordt in alle documeten opgeslagen
2. Er zijn meerdere takken aan dit kleine bedrijfje en er moet dus sprake zijn van meerdere modellen. Voor elk model heb ik nu een apart Word document.

Is er iets te maken (met een custom print button ofzo) waarmee je tijdens het printen een voor-selectie krijgt voor het briefpapier, en dat deze informatie + brief naar de printer wordt verstuurd?
Het document wordt vervolgens opgeslagen met blanco achtergrond.

Met mijn eigen printer heb ik een prachtig driver menu waarbij ik dit kan regelen. Aangezien er daar een Brother printer staat welke deze functie niet heeft, zoek ik een andere manier om het probleem te tackelen.

Graag advies :).
 
Dat zal zeker wel mogelijk zijn en dat zou ik ook wel voor elkaar kunnen boksen denk ik. Maar houd wel even rekening met het volgende:
1. Er zullen afbeeldingen (de logo's) beschikbaar moeten zijn op het netwerk. Wanneer deze worden verplaatst of verwijderd zal het geheel niet meer werken.
2. Je geeft aan dat er verschillende takken binnen het bedrijf zijn en dat er dus verschillende soorten briefpapier gebruikt moeten worden. Je zit dan wel met de archivering. Wanneer je later een dergelijk document opent, weet je dan nog bij welke tak van het bedrijf die hoort?
 
@XP_PC; "Hulp nodig" zegt niets over je probleem, titel aangepast.
 
@huijb:
"Hulp nodig bij Word macro".
Maar verder heb je gelijk.. Is een verbeterpuntje :eek:;).

@Brutus:
1. Is geen probleem.
2. Is voorlopig nog geen sprake van, mocht dat wél ter sprake komen dan zal er tegen die tijd een oplossing gezocht worden.

Bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan