• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdfrekenen met zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
146
Hallo,

Zie bijgevoegd bestand.

In kolom A staat de aanvangstijd van een dienst. In kolom E staat de dienst met de bijbehorende tijd.
In kolom G moet de eindtijd berekend worden. Deze wordt gevonden door de dienst uit kolom E te zoeken in de matrix R3:S9.
De tijd die in kolom G moet komen is de starttijd uit kolom A + de tijd in kolom R die behoort bij de regel uit de matrix R3:S9.

Alvast dankend voor de moeite.

Groet,

Glenno
 

Bijlagen

  • tijdrekenen.xlsx
    18,4 KB · Weergaven: 42
Code:
=A3+TIME(0;MID(E3;3;5);0)
Probeer het eens met deze formule (evt vertalen naar ned.)
 
Met zoekfunctie wordt het bv. dit.
Code:
=A3+INDEX(R$3:R$9;VERGELIJKEN(E3;S$3:S$9;0))/1440
 
Willem en Harry,

Dank voor jullie inspanning. Mijn probleem is opgelost door de formule van Harry. Het werkt SUPER.

De oplossing van Willem werkte niet omdat kolom E in het originele bestand een zin is.

Groet, Glenno
 
IN de oplossing van Harry staat ook kolom E????

Anders pas je dit aan.
 
Zeker weten!
Misschien krijgen we een meer realistischer voorbeeld bestandje te zien.
 
Heren,

Hierbij het originele bestand.
Gaat nl. om een massage shop in Thailand.

Groet,

Glenno
 

Bijlagen

  • Sales Overview Chaba Prai-v6.xlsx
    628,2 KB · Weergaven: 37
Hallo Popipipo,

Zie tabblad november, kolom K.

De formule zal overigens in alle maand tabbladen geplaatst worden.

Groet, Glenno
 
Het ligt dus niet aan kolom E maar aan de tekst.
Persoonlijk zou ik de behandeling en de tijd niet in 1 (kolom I) maar in 2 verschillende kolommen (bv I en J) zetten dat scheelt een hele hoop scroll werk en maakt de formule eenvoudiger:
Code:
=als(I4="";"";F4+J4)
 
Willem,

Dat gaat volgens mij niet werken, want kolom J is de private room waar de behandeling plaatsvindt.
De kolommen AE t/m BJ worden verborgen. De (bij te tellen) tijd is in kolom AT (en de laatste 2-3 cijfers in kolom I.

Glenno
 
Ik begrijp wat je bedoelt, maar de (op te tellen) tijd is afhankelijk van de soort behandeling. Volgens mij moet de kolom ertussen dan ook "op zoek" naar de soort behandeling.
Het wordt dan eerder meer rekenwerk dan minder.

Glen
 
Ik denk dat je me niet begrijp want in die extra kolom zou de tijd van de behandeling komen te staan dus niet meer verder zoeken en meer rekenwerk.
een paar formules nog een kleine aanpassing en het werkt prima.
Zie aangepaste formules in groen gekleurde cellen.

Wil je het niet is het ook goed, het is maar dat je het weet dat het ook anders kan.
 

Bijlagen

  • Sales Overview Chaba Prai-v7.xlsx
    88,2 KB · Weergaven: 30
Willem,

Ik vind het op zich een goede suggestie. Ik heb er in ieder geval weer iets van geleerd. Hier schuilt slechts 1 nadeel aan.
De gebruiker van dit bestand is geen regelmatige computergebruiker en moet een extra veld invullen. Sommige behandelingen hebben een verschillende tijdsduur. Vandaar dat ik haar zo min mogelijk wil laten invullen en heb ik de behandeling en tijdsduren samengevoegd in 1 kolom.

Dankjewel voor het meedenken.

Mocht je onverwijld op vakantie naar Chiang Mai (Thailand) gaan, laat het me weten. Ik zorg dan voor een gratis massagebehandeling van 2 uur. Je hoeft me alleen een mail te sturen naar glen@glenno.nl .

Groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan