tijdje wachten na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Madman

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2002
Berichten
68
mijn pc start op en als ik in windows kom blijft hij gedurende +- een minuut niets doen na die minuut wordt er met internet verbonden en kan ik alles normaal verder doen

aan wat kan dit liggen? kheb al horen zeggen dat je dan een vast ip moet ingeven voor de netwerkkaart dat heb ik gedaan maar geeft geen verbetering

systeem:
athlon xp1600+
epox 8kha+
ati radeon 8500
sb audigy
switch kaart level one
usb adsl modem
tv kaart hauppauge
 
misschien een beetje domme vraag maar heb je misschien norton anti virus?
 
Geplaatst door dwh
misschien een beetje domme vraag maar heb je misschien norton anti virus?
Domme vragen zijn er niet hier op Helpmij.:D
Het kan heel goed.
Ik merk het zelf dat als ik Norton geinstalleerd heb dat de opstart langzamer is.


Madman,
Download hier Startuplist.
http://www.spywareinfo.com/downloads.php#startup
Pak hem uit en start het programmaatje.
Deze maakt in kladblok een log aan kopieer en plak de tekst uit het log in je volgende bericht.
 
ja ik heb norton vertraagt da dan zoveel, zijn er dan andere aan te raden virusscanners

maar tis niet zozeer dat hij traag opstart maar als hij in windows koms doet hij een tijdje niks nimeer
ik heb in mijn opstartfolder mijn inbelverbinding staan dus dat zou toch direct uitgevoerd moeten worden awel als ik in windows kom duurt het nog een tijdje en dan wordt er pas ingebeld
 

Bijlagen

  • startuplist.txt
    5 KB · Weergaven: 20
ja, norton vertraagt veel heb ik ook last van.
ik zou trouwens geen andere virusscan gebruiken want norton is toch 1 van de besten maar als je de pc toch sneller wil opstarten moet je "common client" niet updaten (NIET AAN TE RADEN)

hoop dat ik genoeg gezegt heb...

greetz
 
kheb er norton nekeer afgezwiert en diene common client maar tis nog altijd hetzelfde zene merk geen verschil
hij lijkt na het opstarten op iets te wachten wa het ook moge zijn
oftewel geeft em mij de tijd om mij te bezinnen welk os ik nu toch aan het gebruiken ben

en zeggen da da bij de vorige installatie van win xp (in het begin althans) ni was
 
hallo,

Ik heb dit zelfde probleem ook gehad. Volgens mij ligt het aan je internet. Ik had eerst kabel wanadoo en telkens als ik de computer ging opstarten deed ie wanneer hij al bij het bureaublad was zo langzaam. (kon ik ook 1 min niks doen) Toen kreeg ik een router waardoor mijn verbinding 24 per dag openstaat en het probleem was weg.

Ik heb windows xp en ik denk dat een programa van xp verbinding met internet zoekt! En dat je daarom zo lang moet wachten.

knackje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan