Tijdklok programma gezocht voor het uitzetten van de PC, liefst gratis en voor Win.XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een lastige ziekte, want ik val soms plots in slaap terwijl ik niet achter de PC zit.

Ik weet dat de PC in slaapstand gaat mits er geen programma's draaien.

Ik zoek een liefst gratis programma dat als een tijdklok werkt, maar wel op die manier dat ik bijvoorbeeld in de laatste 5 a 10 minuten een melding krijg zodat ik de tijdklok bijvoorbeeld een uur kan verlengen. Alle programma's moeten dan automatisch afsluiten, want als ik dan toch plots in slaap gevallen ben, dat de PC echt uit gaat.

Ik gebruik zowel Windows XP als Windows XP Pro.

Je zou mij er een grote lol mee doen, want het is niet de bedoeling dat als ik in slaap gevallen ben de PC tot ik wakker wordt blijft draaien.

Mocht je een beter programma weten, dan is dat ook altijd welkom.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp je probleem niet. In het Energiebeheer kan je gewoon instellen dat je PC na bijv. een uur op "Standby" gaat.
Zolang je wat doet op je PC blijft ie wakker. Val je in slaap dan volgt je PC dit voorbeeld na een uur....:cool:

ik denk dat het met windows xp ook werkt:
WIN+R (uitvoeren) type hier CMD.
Dan:
shutdown -s -f -t (TIJD IN SECONDEN)
als ik mijn pc over een uur uit wil neem ik:
shutdown -s -f -t 3600 en na ene halfuur, na 20 en 5 minuten krijg ik een melding dat mijn pc zo afsluit ;)

@minal,

Bij energiebeheer staat:

Slaapstand inschakelen staat aangevinkt.

Beschikbare schijfruimte 31.329 MB

Benodigde schijfruimte voor slaapstand 256 MB

Ik merk dat als alle vensters zijn afgesloten en enkel het bureaublad te zien is de PC in slaapstand gaat, maar als er wel een venster open staat dan doet de PC dat niet.

Beeldscherm uitschakelen: na 10 minuten

vaste schijven uitschakelen: na 15 minuten

Systeem in slaapstand: na 30 minuten

Staat er iets verkeerd?

Heb ik te weinig geheugen?

@BleutootUSB,

Het is mogelijk een oplossing, maar wel wat omslachtig.

Kan het eenvoudiger?

Het is wel een oude Dell als Pentium 3 met 256 MB werkgeheugen, maar waarom gaat bij enkel het bureaublad de PC wel in slaapstand en bij open vensters niet?

De harde schijf is in 2 stukken gedeeld:

C in 38,1 GB

en

D in 38 GB

Laatst bewerkt:
Je kan er ook een snelkoppeling van maken:
Rechtermuisknop op het bureaublad>nieuw>snelkoppeling
voer je code (shutdown -s -f -t #) met je eigen tijd in bij: bestandspad. en maak deze snelkoppeling aan;)
als je deze dubbel aanklikt gaat je timer aan!
misschien een iets minder omslachtige manier want je hoeft niet elke keer die code in te typen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan