• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdlijn balken voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijsbert

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Ik heb een probleempje met Excel. Het lukt maar niet om het goed te krijgen.

Ik wil tijdlijnen automatisch laten kleuren via voorwaardelijke opmaak.
Ik ga uit van een startweek en een eindweek.

Hoe kan ik de regel automatisch laten kleuren onder de weeknummers als ik een start- en een eindweek heb ingevuld?
Zie bijlage

Hoor het graag!

Bijlagen

Beste Peter,

Bedankt voor de tip.

De problematiek kent inderdaad overeenkomsten. Ik wil echter niet toe naar een grafiek, maar gewoon de cellen zelf op laten vullen met een kleur.
Ik heb zelf al een formule ingevoerd bij de voorwaardelijke opmaak. Kijk maar bij beheren regels.
De formule moet aangepast worden om hem te laten werken denk ik. Weet iemand wat er aangepast moet worden?

Alvast bedankt!

Is dit je oplossing?

Er wordt gekeken of de startweek gelijk of groter is dan de kolom en de eindweek kleiner of gelijk is aan de kolom

Bijlagen

Grijsbert,

Ik weet niet precies wat je bedoeling is, maar je vwopmaak over een héél werkblad lijkt mij een beetje veel van het goede.
En hoe zit het met de jaren? moeten die ook meedoen in de vwopmaak, zodat je bvb krijgt week 20 / jaar 2015 tot week 25 / jaar 2016

Beste Ad Becude, als dat kan zou dat helemaal mooi zijn natuurlijk!
Je hebt gelijk de vwopmaak is te groot.

Ben benieuwd naar je voorstel!

Beste Ndam90, slim trucje om de jaren in regel 1 te zetten.
Echter, stel dat ik een periode kies van week 2 jaar 2015 - week 28 jaar 2016, dan werkt het naar mijn idee nog niet. Zelfs niet als ik het bereik van de voorwaardelijke opmaak wijzig.
Of zie ik dat verkeerd?

Beste Popipo, met jouw oplossing ben ik er bijna.
Punt is alleen nog dat de kleuring niet doorloopt tot in 2016.
Kan jij, of is er iemand die de opzet van popipo zo aan kan passen dat de kleuring ook werkt in 2016?

Bij voorbaat dank voor de reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan