Een collega heeft in Excel een werkblad gemaakt waarbij zij mensen plant op verschillende afdelingen. Ze heeft daarbij de mensen in verschillende kleuren weergegeven. Vraag aan mij was of het mogelijk is om een en ander wat eenvoudiger te maken. Ik dacht toen aan MS Project, maar dat is in mijn ogen schieten met een olifant op een mug.
Wat de collega eigenlijk wil, is dat wanneer zij van iemand de periode aangeeft, dat die persoon op een afdeling werkt, dit dan in de tijdbalk in kleur wordt weergegeven.
Ik heb wat gestoeid met formules, maar kom niet echt tot iets. Weet dan toch (veel) te weinig van Excel.
Ter verduidelijking heb ik haar bestand kleiner gemaakt en fake namen bedacht.
Vraag van mij is of er binnen Excel iets mogelijk is of dat zij toch moet uitwijken naar MS Project of een soortgelijk programma.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Wat de collega eigenlijk wil, is dat wanneer zij van iemand de periode aangeeft, dat die persoon op een afdeling werkt, dit dan in de tijdbalk in kleur wordt weergegeven.
Ik heb wat gestoeid met formules, maar kom niet echt tot iets. Weet dan toch (veel) te weinig van Excel.
Ter verduidelijking heb ik haar bestand kleiner gemaakt en fake namen bedacht.
Vraag van mij is of er binnen Excel iets mogelijk is of dat zij toch moet uitwijken naar MS Project of een soortgelijk programma.
Alvast bedankt voor het meedenken,