tijdregistratie <--> weekmatrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrp4000

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Ik ben bezig met het maken van een tijdregistratie database en wil de invoer van de uren per week in een formulier tonen. Het zou dan een matrix moeten zijn waarbij links de tijdschrijfactiviteiten staan en in de kolommen de uren per dag per activiteit en de matrix is voor week X). Maar hoe ik dit het beste gaan doen? Hoe moet bijvoorbeeld de tabel opgebouwd worden om in een formulier deze week staat/matrix te krijgen? gaarne jullie expertise. b.v.d.

Bijlagen

• voorbeeld tijdstaat.jpg
    voorbeeld tijdstaat.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Je tabelopbouw kan heel simpel: je hebt een veld [Datum] (logisch), een veld [Uren] en een veld [Categorie] nodig, en waarschijnlijk ook een veld voor de MedewerkerID.
Hiermee kun je het overzicht al maken.

@OctaFish: Het lukt inderdaad om een eenvoudige tabel te maken met daarin de velden maar als dat een query gemaakt wordt (o.b.v. kruistabel) dan loop ik tegen een probleem aan. Met een kruistabel query kan maar 1 kolomkop gekozen worden maar dat zouden er meer moeten zijn, namelijk jaar, weeknr, datum, dagnaam. Hoe kan ik dit oplossen? weet jij raad hiermee? b.v.d.

Ik ben uitgegaan van jouw plaatje, waarin je de data ziet van één week. Mij lijkt het niet zo'n probleem. D.w.z.: het maken van meer dan één kolomkop is inderdaad niet mogelijk, maar dat zou je ook niet moeten willen. Alles wat jij noemt zijn afgeleides van het datumveld en dus berekenbaar, en dus toe te passen als Rijkop. Wil je het formuler zien zoals het voorbeeld, dan zet je in dat formulier in de koptekst keuzelijsten waarop je filtert op die rijkopwaarden. Kies je een weeknummer, dan heb je dus je weekoverzicht.
Wil je alles terugzien als 'kolomkop', dan maak je daar tekstvakken voor waar je dan het betreffende veld op zet.

Je denkt, zo te zien, nog teveel in Excel :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan