• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
137
In het bestand in bijlage houd ik begin- en eindtijd van de werktijd bij. Nu zou ik in Kolom J (via een macro of via VBA?) de gewerkte tijd per dag willen hebben (dus het verschil tussen "tikklok in" en "tikklok uit". In de kolom ernaast zou ik dan het totaal willen per maand (ook via macro of via VBA?).
Is dat mogelijk? Kan iemand mij een beetje op weg helpen:thumb:?
Jos
 

Bijlagen

  • tijdsregistratie.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 58
Dit is de tijds registratie van een persoon en mooie gesorteerd, is dit de werkelijkheid, of zijn er nog meer registraties als kaartnummer 77 , want dan hebben we met een heel ander berekening en programmatie te doen, en hoe komt de registratie tot stand , via scanner of import file naar excel.
 
Beste Jean-Paul
Er zijn idd nog meer registraties van verschillende personen/kaarten. De registratie loopt via een import naar excel.
Jos
 
Dit maakt het natuurlijk ingewikkelder, daarbij hoeveel onder brekingen maximaal per dag, in jou voorbeeld zie ik er maar 1, dus 2 in en 2 out, zijn er dat meer of kunnen er dat meer zijn.
Mijn voorstel, met hulpkolommen werken in je import databank, en een andere databank voor gepresteerde uren.
Waarschijnlijk zijn er nog forum leden met betere ideeen.
 
Hoi,
Kijk hier eens naar
Beide bestanden openen en in het bestand berekenen knopjes duwen, beginnen met plakken en zo verder
macro aanpassen naar uw bestand
Greetz
 

Bijlagen

  • Berekenen.rar
    25 KB · Weergaven: 39
om even een idee te krijgen, is dit in het beginsel ongeveer wat je bedoeld? :

ps het kan vast wel iets eenvoudiger, het is maar voor het idee.
 

Bijlagen

  • tijdsregistratie 2.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 61
De registratie loopt via een import naar excel.
Laat eerst eens zien hoe de import eruit ziet. Je hebt kolom B verborgen. Hierin staat de datum en tijd in één cel. Vervolgens ga je deze gegevens in de tabel niet zinvol gebruiken je maakt alleen de cellen op? Zoals in de formule van sylvester-ponte te zien is kan je met GEHEEL() de datum uit kolom B halen en is het ook eenvoudig om de tijd te bepalen.

Is het mogelijk dat iemand door de nacht heen werkt? Dus inklokt op bv 28-09-2015 23:00 en uitklokt op 29-09-2015 06:00?

Als je het verschil niet weet tussen een macro en VBA dan lijkt mij dat niet de meest logische weg.;)

Dus graag zoals in eerder posts ook al aangegeven graag een beter voorbeeldbestand.
 
Bedankt
Ik ga met de aangereikte oplossingen aan de slag.
Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan