• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijds velden koppelen aan valuta velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bandit1200

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
ik wil graag -bijv. - een veld "uren"maken en dit dan koppelen aan een valuta veld.
zo van : iemand verdient bijv. €10,= per uur.
hij heeft 45,45 uur gewerkt.
dus zou moeten zijn : €10,= x 45,45 uur
ik krijg dus niet deze 2 velden niet aan elkaar gekoppeld.
wil dus een totaal "cel"hebben met antwoord.
ik Krijg de meest wilde antwoorden.
ook al zeg ik bij celeigenschappen dat het ene veld valuta is en de andere uren / tijd.

bvd, voor antwoord
Erik

Moet het veld uren ook echt in de notatie TIJD staan.
ALs je deze gewoon als nummeriek laat staan is het probleem volgens mij opgelost.

Ik neem aan dat je dus het verschil tussen de tijden berekend en dit voor bv de hele week opteld.
Als je dit resultaal nu omzet naar een getal dan is het probleem opgelost? of denk ik nu te simpel?

Hoi Erik,

Die mensen hebben gelijk!
Waarom zouden ze niet een correcte notatie invoeren (tijdsnotatie), om mee verder te rekenen :D

Ik ga je eerst het pricipe uitleggen... en daarna de oplossing, dan weet je tenminste waarom het zo moet... en waarom dit ook een makkelijke formule is.

Excel ziet tijden gewoon als getallen (met een speciale opmaak).
Eén dag heeft de waarde van 1
Dus, één uur heeft een waarde 24 keer kleiner 1/24

Met andere woorden: je moet je tijden vermenigvuldigen met 24, om het getal te krijgen waarmee je uurlonen kan uitrekenen.

Formule:

= Uurloon*Werktijd*24

Zo simpel is dat.

Stel dus: uurloon = 10 €
Werktijd = 8:25

Te ontvangen bedrag:
=10€*8:25*24

Natuurlijk gebruik je celverwijzingen voor zowel uurloon als werktijd.

Luc

Bedankt vast voor reacties !

Het is zoooo simpel waarschijnlijk, maar ik heb altijd alleen "uurlijsten" gemaakt met allerlij formules's , dat ging goed totat..............
Ik denk waarschijnlijk te "ingewikkeld."
We gaan het ff proberen , u hoort nog van mij.
Moet toch kunnen niet dan?? (ben alleen niet zo'n "wiskunde hoofd" (hebben we computers voor.)

Mvg,
Erik.

BRILJANT.............:D :D

Werkt "as een speer" !

Dank u Hr. Luc.

Dis precies wat ik bedoelden.!

Het is zo simpel.
(ik heb ook al eens zoiets gehad met een BTW berekening , ik zat veel te ingewikkeld te denken.)

Mvg,
Erik

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan