Tijdsduurberekenen: vreemde resultaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter LDB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LDB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Wie kan mij het volgende verklaren: Ik bereken de tijdsduur van clientencontacten in een query. Ik heb dus beginuur en einduur genoteerd, in het formaat (bv) 11:30:00. Ik trek beginuur af van einduur, vermenigvuldig met 1440, en krijg op die manier netjes de gespreksduur in minuten. Ttz, ik krijg die meestal. In een aantal gevallen geeft de query mij niet bv 75 minuten, maar wel, 74,99999999999, of ook, 60,00000000001 waar dat gewoon 60 zou moeten zijn. En toch zijn alle gegevens op dezelfde manier ingevoerd. Iemand enig idee hoe dit komt?

Dat ziet er uit als een afrondingsprobleem. Op zich niet onlogisch, omdat tijden nu eenmaal een hoop cijfers achter de komma hebben. Als ik het goed begrijp, gebruik je alleen een notatiewijze om de tijden aan te passen, en geen functie. Je kunt eens proberen een functie als Round om je berekening heen te zetten.

Michel

Ik zal dat eens proberen. Het blijft mij echter een raadsel hoe het komt dat het in 95 % van de gevallen wel goed berekend wordt, en in de andere gevallen niet, waar ik steeds de gegevens op dezelfde manier invoer..

Geweldig! Het werkt. Zo eenvoudig.. en ik wist niet van het bestaan van deze functie. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan