Tijdsinterval

Status
Niet open voor verdere reacties.

ran

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
58
Dmv een query met: Between[]ANd[] kun je een datarange aangeven. Hoe kun je in dit interval nog een tijdsinterval aangeven?
 
Een datumveld kan ook een tijdsdeel hebben. Wil je filteren op tijd, en apart op datum, dan is het handiger om aparte datumvelden en tijdvelden te maken. Je haalt dan met DateSerial de datum uit je veld, en met TimeSerial de tijd. Vervolgens kun je met Between op tijden filteren door bijvoorbeeld Between 15:00 and 17:00 in te voeren. Ik zou overigens wel aparte parameters vastleggen, zodat je de juiste waarden filtert.
 
Hoe krijg ik een dateserial van het volgende veld?

meet_datum_tijd

2011-02-08T11:29:01
SAP gooit overal een T tussen
 
Laatst bewerkt:
DateSerial werkt als volgt: Expr1: DateSerial(Year([dataanmk]);Month([dataanmk]);Day([dataanmk]))
Maar je hebt kans dat het niet werkt i.v.m. de SAP T. Dan kun je met LEFT de datum er als volgt uitfilteren: Expr1: Cdate(Left([DatumVeld]);InStr(1;[DatumVeld];"T")-1))
 
Ik gebruik nu een ander veld. Dit veld is in de tabel een datum/tijd veld. De datum is nu een los veld met als input mask: 00-00-0000;0;_

De between[van]and[tot] functie doet het niet vanuit deze query. Als ik van 1-1-2011 t/m 1-3-2011 vraag krijk ik 13-3-2011,12-4 en 13-4 uit. Typisch geval van lezen als tekstveld lijkt me.

Via een maketabel query kun je het oplossen, maar dit is toch veel te omslachtig.
(query-->maketabel-->table-->query) ipv(query)
Daarbij wil ik er een formulier van maken en weet niet hoe ik die update van de maketabel er doorheen krijg voordat hij de goede selectie kan maken.

Wat doe ik fout?
 
Geen idee; persoonlijk gruwelijk ik van dat invoermasker; ik wil een in datumveld kunnen invullen: 8-4. Dat is in mijn optiek de meest natuurlijke manier om een datum in te vullen. Wil ik niet het huidige jaar, dan typ ik er zelf wel een jaartal bij. Acces maakt er dan netjes 08-04-2011 van. Dat stel ik dan in met <Notatie>. Wat mensen bezielt om de gebruiker verplicht 8 cijfers in te laten vullen, gaat ver boven mijn pet ;)

Om goed op datums te kunnen filteren, kun je het beste je parametervelden definieren als Datum/Tijd in het menu <Parameters>. Dan werkt de Between wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan