Tijdslimiet in Ouderlijk Toezicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beam

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Berichten
49
Beste mensen,

Ik ben in Ouderlijk Toezicht niet de optie tegengekomen waarmee ik kan instellen hoelang mijn kind op de computer zit (bijv. maximaal drie uur). Het maakt mij niet uit wanneer hij computert, als het maar niet de hele dag is. Heb ik over de optie om dit in te stellen heen gekeken? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het niet in te stellen is...

Help mij!
 
ouderlijk toezicht van ??
 
Jep, die inderdaad! Gewoon de Ouderlijk Toezicht die standaard op Windows 7 (& Windows Vista) beschikbaar is.
 
Het screenshot heb ik geplaatst omdat in de help een link staat naar Microsoft met een video over hoe deze optie in te stellen.
Ik heb geen kleine kinderen dus ik gebruik de optie niet, je hoeft dus maar op die link te klikken en je krijgt een workshop van Microsoft.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet hoe ik Tijdslimieten in moet stellen. Echter is het alleen mogelijk om in Ouderlijk Toezicht bepaalde uren te blokkeren waarop mijn kind niet kan inloggen (bijv. van acht uur 's avonds tot acht uur 's ochtends, om te voorkomen dat mijn kind 's nachts op de computer gaat.). Echter, ik wil in kunnen stellen dat mijn kind tussen de tijden die wel toegestaan zijn (tussen acht uur 's ochtends en acht uur 's avonds) maar maximaal twee uur op de computer kan. Een soort timer dus, die begint op het moment dat mijn kind inlogt op zijn gebruikersaccount, en wanneer de timer verlopen is automatisch afmeldt. Deze optie kan ik niet vinden.
 
Ik weet hoe ik Tijdslimieten in moet stellen. Echter is het alleen mogelijk om in Ouderlijk Toezicht bepaalde uren te blokkeren waarop mijn kind niet kan inloggen (bijv. van acht uur 's avonds tot acht uur 's ochtends, om te voorkomen dat mijn kind 's nachts op de computer gaat.). Echter, ik wil in kunnen stellen dat mijn kind tussen de tijden die wel toegestaan zijn (tussen acht uur 's ochtends en acht uur 's avonds) maar maximaal twee uur op de computer kan. Een soort timer dus, die begint op het moment dat mijn kind inlogt op zijn gebruikersaccount, en wanneer de timer verlopen is automatisch afmeldt. Deze optie kan ik niet vinden.

Haha, dit is pure kindermishandeling joh! :p

Als het zo ver heen is dat je een limit op hun computer moet gaan zetten zullen ze ook wel gaan proberen dit te omzeilen... Niet raar opkijken wanneer dit gebeurd dus XD

Toen mijn ouders dit een jaar of 7 geleden probeerde was het gewoon oorlog :p

Aantal dingen die ik deed was een gast account aanmaken op windows en deze verbergen/verwijderen zodra ik van de computer af ging, hierdoor kon ik dus langer mijn spelletjes spelen omdat het limiet alleen op mijn account stond

Ook het process afsluiten in taakbeheer wou wel eens werken, tot mijn vader weer wat nieuws gevonden had. Mijn uiteindelijke oplossing was een boot CD'tje van Ubuntu waar ik op ging zitten gamen ;) best grappig als ik eraan terug denk!


Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kinderen zijn, maar dan weet je een beetje waar je op kunt letten :p
 
Laatst bewerkt:
Daar is genoeg software voor te vinden kijk maar 's hier.
Ok. Het is dus in ieder geval niet mogelijk via Windows zelf. Ik zal eens gaan kijken naar externe programma's, die zullen er, zoals jij aangeeft, genoeg zijn.

Haha, dit is pure kindermishandeling joh! :p

Als het zo ver heen is dat je een limit op hun computer moet gaan zetten zullen ze ook wel gaan proberen dit te omzeilen... Niet raar opkijken wanneer dit gebeurd dus XD

Toen mijn ouders dit een jaar of 7 geleden probeerde was het gewoon oorlog :p

Aantal dingen die ik deed was een gast account aanmaken op windows en deze verbergen/verwijderen zodra ik van de computer af ging, hierdoor kon ik dus langer mijn spelletjes spelen omdat het limiet alleen op mijn account stond

Ook het process afsluiten in taakbeheer wou wel eens werken, tot mijn vader weer wat nieuws gevonden had. Mijn uiteindelijke oplossing was een boot CD'tje van Ubuntu waar ik op ging zitten gamen ;) best grappig als ik eraan terug denk!


Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kinderen zijn, maar dan weet je een beetje waar je op kunt letten :p

Voor een kind van 12 vind ik twee uur per dag ruim voldoende.
Uiteraard zijn dit soort programma's altijd te kraken, mijn kind heeft er echter te weinig verstand van om dat voor elkaar te krijgen. Trouwens, zodra mijn kind ook maar één poging doet om de tijdsrestricties te kraken, gaat de computer er een maand uit. In dat geval begint het toch behoorlijk veel op een verslaving te lijken.
 
Misschien dat hij er zelf niet zo veel verstand van heeft maar dat had ik ook niet. Maar iedereen heeft hier en daar wel wat contacten die er wel wat meer verstand van hebben... Maarja de computer er 1 maand uitknallen is uiteraard altijd effectief XD

succes ermee in elk geval zal me er niet meer mee bemoeien, wou je er alleen even op wijzen waar je op kan letten haha
 
Laatst bewerkt:
Als je een router gebruikt....
Heeft die router die mogelijkheid niet om tijden in te stellen.
 
Ik heb inmiddels Timeslot geïnstalleerd en dat werkt tot nu toe prima. Ja, dat programma is vrij gemakkelijk te kraken, maar als ik daar achter kom zijn de gevolgen bekend ^^ Bedankt allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan