• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdsprobleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe maar rustig aan.

Misschien geven de eerste winterse lentedagen je nog wat nieuwe inspiratie. :D

Geniet van 't mooie weekend.

Ik houd dit draadje de komende tijd wel in de gaten.

"Opa" heeft er niet echt haast mee. :)

Met vriendelijke groet,

Richard

Ik ben er even mee bezig geweest en zo gemaakt dat het nu ook met de bruto bedragen inclusief de toeslagen werkt.

Ik kan alleen nog niet elke tijd invullen die ik maar wil.
Als we om 21:30 moeten beginnen geeft ie geen resultaat meer.
Vul ik 21:31 in dan gaat 't wel weer goed.
Van alle begintijden vóór 21:30 die ingevuld worden bakt ie ook niks.
Alles komt dan in de 100% rij terecht.

De 20:30 grens op zaterdagavond is ook nog niet goed.

Het file is beveiligd zodat je alleen de roodomlijnde vakjes kunt invullen.
Dat moet ook want, de andere cellen staan vol met formuleringen dus daar heb je als eindgebruiker niets te zoeken.
Gewoon de beveiliging uitzetten en alles is weer toegankelijk voor de Excel-doktoren.

Bijlagen

Hallo Richard,

Ik heb even gekeken naar je file en heb niet zo snel een oplossing voor je.
Bovenaan staat de datum (Feb. 2007) maar er onder klopt de datum niet die staat op 1900. Het is nu de maandag 19 Feb. en hij geeft 23 aan.

Voor mijn gevoel is het allemaal op te lossen met een macro omdat als je op donderdag of vrijdag werkt er een behoorlijk verschil zit in de percentages.
Met macro's ben ik niet zo handig, zou het graag leren maar, waar haal je een goed boek vandaan. Ik zal nog wel eens kijken of het met formules lukt (het was me al aardig gelukt) maar de vrijdag geeft het meeste probleem vind ik!

Mvg. Wim

Het bijgevoegde file "urenlijst schoonmaak 3.zip" vertoont bij mij geen datumprobleem.

Februari begint op een donderdag en eindigt op een woensdag waarna er nog 3 dagen van maart volgen.
De lijst heeft standaard 31 dagen zodat elke maand past.
Als je bovenin de datum aanpast verandert ie correct de datumlijst.

Alles klopt verder behalve sommige tijdsverdelingen.
Alleen dát moet nog even aangepast worden, de rest moet zo blijven...

Tis inderdaad lastig.
Als ik de ene fomule aanpas gebeurd er weer wat vreemds met de andere. :confused:

Zet je klok eens op 1904 binnen excel

via opties> tabblad "berekenen" (linksonder)
Kun je ook leuk met negatieve uren rekenen mits je de celeigenschappen goed instelt.

CrashPuppy

De klok stond inderdaad niet goed.
Op regel ma-26 is rood gekleurd, die moet volgen mij nu goed zijn.

Ik denk nog steeds dat je iemand moet hebben die goed is met macro's en dat je daar dan veel meer mogelijk heden heb dan met formules.

Verder zal ik af en toe nog eens naar kijken maar niet deze week heb een hoop andere dingen te doen.

Veel suc6
Wim

Bijlagen

Ik heb nog een poging gedaan zie bijlage.

De formule heb ik volgens mij aardig voorelkaar voor de 100% kolom als je maar geen 24 uur werkt.
Volgens mij komt dit door dat je dan 2x 0:15 van 115% krijgt.
Werk je ma to do van 21:45 tot 21:30 (is dan 15:30 uur van100%) dan klopt het wel.
Alleen in het onderste deel is gewerkt zodat ik op het legedeel waar geen formule staat wat kon proberen.

Ik hoor het wel,

Mvg. Wim

Bijlagen

Ik kom met alle gegevens die ik kan vinden niet tot een oplossing van mijn vraag. Hopelijk lukt het via deze weg wel.

Bijgaand en xcel bestand voor time reports. Enigzins gelijk aan alle andere documenten op dit forum. In kolom P tm Q vinden jullie de verdeling. Het lukt mij niet om alles automatisch in ta laten vullen. Please Help.

Bijlagen

Ik kom met alle gegevens die ik kan vinden niet tot een oplossing van mijn vraag. Hopelijk lukt het via deze weg wel.

Bijgaand en xcel bestand voor time reports. Enigzins gelijk aan alle andere documenten op dit forum. In kolom P tm Q vinden jullie de verdeling. Het lukt mij niet om alles automatisch in ta laten vullen. Please Help.

abreukel

begin je eigen vraag, pik niet die van een ander in.

Je mag inderdaad hier naar kijken, maar ga verder in je eigen topic met posten.

De verwijzing had slechts tot doel om hier te kijken naar antwoorden op eerder gestelde vragen, niet om je vraag hier ook nog eens te posten.

Groet,

Hallooow, daar was ik weer....

Ik heb het half uur 115% nu ook helemaal goed.
Je kunt nu ook om 21:30 beginnen.

Grote irritatie (omdat ik 't niet kan vinden) is dat iedere begintijd die je vóór 21:30 invult de hele regel leeg maakt.
Er botst dus iets met elkaar.

Wordt het er ook makkelijker van als je alles decimaal gaat maken?
Of wordt het daar juist moeilijker van?

Bijlagen

Het deel van de formule, zoals vermeld in de bijlage, maakt de regel leeg.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan