• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdsregistratie buitendienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Goedenmiddag,

Ik heb een werkblad gemaakt waarop ik gewerkte uren bijhoud van buitendienstpersoneel, nu is het hele doel van het werkblad dat ik een saldo uitreken wat iemand aan plus/min uren heeft.

We werken 39 uur dus:

Ma t/m Do: 8 uur
Vr: 7 uur

Nu kom ik op een probleem want ik tel de Ma t/m Do & Vr apart van elkaar op en doe dit minus van wat je behoort te werken om het saldo te verkrijgen.
Alleen gebruik ik een formule die niet goed werkt en ik heb geen idee hoe ik dit beter kan uitvoeren. graag hoor ik van jullie hoe dit beter kan. Ik heb nadere uitleg in het excelblad middels opmerkingen vermeld.

Groet,

Jeffrey

Bekijk bijlage Tijdsregistratie Meis Brandbeveiliging.xlsm

verander de formule in cel B1 op tabblad Govinda Dihal eens naar het navolgende.
Volgens mij werkt het dan....

Code:
=ALS(AANTALARG(D10;D17;D24;D31)=0;0;AANTALARG(D10;D17;D24;D31))

Echter snap ik de hele opbouw van je bestand niet. Waarom per naam formules opdelen en in stukken hakken. Laat Excel voor je werken....
Formules kun je toch ook aanpassen zodat deze bijvoorbeeld niet tellen over de zaterdagen of zondagen....

Je zou bijvoorbeeld de formule in cel C1 kunnen vervangen door
Code:
=SOM(AANTALARG(C4:C33);-AANTAL.ALS(B4:B33;"Za");-AANTAL.ALS(B4:B33;"Zo"))

Laatst bewerkt:
Hey Jap3600

Dit klopt ik heb het onnodig moeilijk gemaakt, maar ik heb met mijn beperkte kennis iets moeten doen om het voor mij begrijpend/werkend te maken.
Verder heb ik je formule geprobeerd en nu werkt het geweldig, hoe zou jij de formule(s) maken wanneer je de zaterdag & zondagen zou overslaan?

Het zou ook veel makkelijker zijn geweest als ze iedere dag gewoon 8 uur werkte dan heb je 1 formule die je moet gebruiken maar omdat we op vrijdag maar 7 uur werkte heb ik aparte formules moeten maken om het kloppend te krijgen.

groet,

jeffrey

Laatst bewerkt:
Je zou bijvoorbeeld de formule in cel C1 kunnen vervangen door
Code:
=SOM(AANTALARG(C4:C33);-AANTAL.ALS(B4:B33;"Za");-AANTAL.ALS(B4:B33;"Zo"))

Cel D1 zou ik navolgende formule zetten
Code:
=ALS(AANTALARG(D4:D33)=0;0;AANTALARG(D4:D33))

Indien je echt met datums zou werken in de cellen zou je de hele sheet nog meer zijn werk kunnen laten doen natuurlijk...

Hey Jap3600,

Ik snap je voorbeelden ik had geen idee dat dit ook mogelijk was. Ik ga er gelijk mee aan de slag om de formules te ingreren!

Mag ik je hartelijk bedanken voor je hulp.

Groet,

Jeffrey

Graag gedaan.... :)

P.S. Ik heb de formule in de D kolom helemaal laten tellen omdat als iemand normaal gezien niet zou werken op een vrijdag en het dan wel doet deze toch meegenomen dienen te worden. Mogelijk is dat niet helemaal correct. Kan natuurlijk worden aangepast met een voorwaarde.

Indien je verder kan, kan deze als opgelost worden gemeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan