Tijdsregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigridg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hallo iedereen,

Dit is de eerste maal dat ik me op een forum begeef. Dus als er iets verkeerd loopt, gelieve hiermee rekening te houden. Dank U

Vraag:
Ik heb reeds een applikatie geschreven voor tijdsregistratie en toegangscontrole. Een simpel pakketje wel. Ik ga een bepaald bestand (ASCII) gaan uitlezen met daarin de tikkijden en functies(in, uit, begin pauze, einde pauze). Deze tiktijden worden dan gelinkt aan een persoon via de badgenummer en daarvan worden nu gewoon rapportjes uitgedraaid gerangschikt per dag en per persoon. De tiktijden staan in een DB. Nu wil ik ook de verwerking gaan doen van deze tijden per dag, rekening houdend met begin tijd, eindtijd en pauzetijd. Ook moet er aangegeven worden wanneer er een anomalie optreed (een boeking die iemand vergeten is te doen). Bij het te laat komen wordt er rekening gehouden met een standaardtijd (ieder beginnend kwartier bijvoorbeeld) die in verrekening wordt gebracht, alsook bij het maken van overuren (vanaf wanneer beginnen overuren en per kwartier of 10 min....). Fouten ivp pauzetijden zouden ook aangegeven moeten worden.

Ik weet dat dit een hele boterham is, maar ik hoop dat er misschien iemand reeds over een form beschikt waarin dit reeds van toepassing is.

Programma is in VB 6

Alvast bedank
Sigrid

Laatst bewerkt:
Tiktijden

Om te beginnen zal je de tikkers moeten koppelen aan een tikprofiel. Je moet weten hoeveel uren en minuten ze per dag moeten werken, of ze glijdende werktijden hebben en van wanneer tot wanneer ze mogen in- en/of uittikken 's morgens, 's middags en 's avonds.
Dat heb je nodig om te bepalen of ze te laat beginnen, te vroeg stoppen en of ze een boeking vergeten hebben. Je moet dan ook bepalen of je de werknemer contacteert over de ontbrekende tikking of dat je een standaard tikking laat toevoegen door het systeem.
Ik weet niet of je met tikklokken werkt waar je berichten op kunt tonen, anders kan je de werknemer in kwestie een melding geven dat hij de registratieverantwoordelijke (personeelsdienst) moet contacteren.
Dan moet je de tikkingen gaan vergelijken met de normale start en/of eindtijdstippen en afhankelijk daarvan de straftijd, te weinig prestatie of overuren berekenen.

De profielen steek je best ook in de databank zodat je ze gemakkelijk kan aanpassen. Je kan dan ook meerdere profielen maken voor verschillende typen werknemers, verschillende shiften, enz...
Voor de specifieke berekeningen zou je gebruik kunnen maken van vbscripting, dan kan je vb-instructies in de databank steken bij het profiel en bij het berekenen deze instructies door de vbscripting control laten uitvoeren en de resultaten weer in de databank zetten bij de werknemer.
Op die manier kan je het geheel flexibeler maken doordat alles variabel geparametreerd kan worden.

Om te beginnen zal je de tikkers moeten koppelen aan een tikprofiel. Je moet weten hoeveel uren en minuten ze per dag moeten werken, of ze glijdende werktijden hebben en van wanneer tot wanneer ze mogen in- en/of uittikken 's morgens, 's middags en 's avonds.
Dat heb je nodig om te bepalen of ze te laat beginnen, te vroeg stoppen en of ze een boeking vergeten hebben. Je moet dan ook bepalen of je de werknemer contacteert over de ontbrekende tikking of dat je een standaard tikking laat toevoegen door het systeem.
Ik weet niet of je met tikklokken werkt waar je berichten op kunt tonen, anders kan je de werknemer in kwestie een melding geven dat hij de registratieverantwoordelijke (personeelsdienst) moet contacteren.
Dan moet je de tikkingen gaan vergelijken met de normale start en/of eindtijdstippen en afhankelijk daarvan de straftijd, te weinig prestatie of overuren berekenen.

De profielen steek je best ook in de databank zodat je ze gemakkelijk kan aanpassen. Je kan dan ook meerdere profielen maken voor verschillende typen werknemers, verschillende shiften, enz...
Voor de specifieke berekeningen zou je gebruik kunnen maken van vbscripting, dan kan je vb-instructies in de databank steken bij het profiel en bij het berekenen deze instructies door de vbscripting control laten uitvoeren en de resultaten weer in de databank zetten bij de werknemer.
Op die manier kan je het geheel flexibeler maken doordat alles variabel geparametreerd kan worden.

Hallo MerlinTheGreat,

Het programma waarover ik beschik, doet momenteel het volgende. Het leest dus de tiktijden in en doet eerst een controle op dezelfde tikkingen binnen een bepaalde tijd (instelbaar). Dit om te voorkomen dat we dubbele tikkingen krijgen. Nadien worden de overige tiktijden in een DB gezet. In eerste instantie wil ik het zo simpel mogelijk houden, dus geen glijtijden en shiften. De mensen van de personeelsdienst worden ingelicht over een vergeten boeking en krijgen de mogelijkheid om deze manueel in te voeren. Nadien als alle boekingen in orde zijn, kan men alles gaan uitrekenen.
Dus het grootste gedeelde begrijp ik wel, alleen dacht ik dat er misschien iemand dit reeds ter beschikking had in code en waar ik mits enige aanpassing iets kan uit gebruiken. Dit mag dus best een volledig andere code zijn met meerdere toetsen en bellen aan, ik kan het nodige er misschien uit halen.

Toch alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan