• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdsregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik zou willen een tijdsregistratie maken in Excel. Ik had het volgende in gedachten: bij het openen van het excelbestand zou er in een cel de datum en tijd moeten ingevuld worden van het moment dat het bestand geopend wordt. Bestand zou eventueel vanzelf terug moeten sluiten en de gegevens opslaan. Bij een volgende opening van het bestand mogen natuurlijk de vorige registratie niet overschreven worden, deze zouden moeten in de cel eronder staan. Dus alles zou moeten automatisch gaan iedere keer dat het bestand geopend word. Het zou ook mogelijk moeten zijn om het bestand te openen zonder dat het de datum en tijd invult (ter controle). Wat ik eigenlijk wil is dus een soort van prikklok op de PC.
Mocht er iemand een ander programma kennen die dit doet, geen probleem....

Beste lupot ;)

Dit is zeker mogelijk. Hier is de code:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Worksheets("Datums").Range("A1") = "Overzicht"
Worksheets("Datums").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0) = Now
End Sub

Verander Datums en Overzicht desgewenst.

Dit is eentje dat ik van WIGI gekregen heb. :)

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik weet niet heel goed waar ik die code moet plaatsen.... kan je er mij eens even uithelpen? Indien mogelijk met de upload van een voorbeeldje...

Beste lupot ;)

Ga vanonder op tabblad staan, rechtermuisklik en dan programmacode weergeven.
Of typ Alt F11
Dubbelklik op This Workbook en plak de code hierin.
Sla het op en bij het openen van het bestand zal in cel A1 de datum van vandaag staan en het uur.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste lupot ;)

Ik zie dat het niet lukt

Zie volgend bestandje dat ik destijds gekregen heb, met dank aan WIGI
Dit lukt wel.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan