tijdstip wanneer pc is opgestart en afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dereus01

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
tijdens onze vakantie is er iemand in ons huis geweest. Deze persoon heeft zeer waarschijnlijk achter onze pc gezeten.
Om dit zeker te weten wil ik weten hoe ik kan achterhalen op welk tijdstip de pc is opgestart, hoe lang, en hoe laat deze is afgesloten.

Ik gebruik windows 2000.

Mvg

Dan verplaats ik de vraag naar de Win 2000 sectie.

Zit er geen Computerbeheer ---> Logboeken in Win 2000?

bedankt voor je snelle reaktie,

bij configuratiescherm - systeembeheer - logboeken zie ik het volgende staan:
toepassingslogboek
beveiligingslogboek
systeemlogboek

Ik weet niet hoe en of je hier kunt zien wanneer er opgestart is.

mvg

Als je het systeemlogboek erop na kijkt kun je ongeveer zien wanneer de pc opgestart en afgesloten is. Dit is globaal natuurlijk, maar er staat wel een tijd en datum bij.
(ik zie dit bij XP staan, ik ga er vanuit dat Win 2000 hetzelfde zal zijn?)

Ik heb het systeemlogboek even gekopieerd, zie bijlage. Waaraan kun je zien of de pc is opgestart ? Het gaat eigenlijk om de periode tussen 4 juni en 17 juni.

Kan het ook zo zijn dat iemand zijn 'sporen' gewist heeft ?

Mvg

Bijlagen

zo te zien dus niks opgestart

4 tot en met 17 juni komt niet in de lijst voor

sporen wissen?mij niet bekent
maar denk je dat als er iemand daar aangezeten heeft dat ie daar dan aan denkt?

Het feit is dat de pc aanstond toen we thuiskwamen (standby) terwijl we deze uit hebben gedaan (stekkers en al).

Er is diverse keren gezien dat de rolluiken bij de pc open waren, een keer of 3-4.
Ook was er e-mail binnengehaald (niet alles).

Daarom denken we dat er wel degelijk iemand aan heeft gezeten.

Zou je nog op een andere manier kunnen checken of de pc aan is gezet.
En is het technisch mogelijk om al je sporen te wissen (om wat voor reden dan ook) ?

Mvg

Staat er bij logboeken in Win 2000 ook nog Toepassingen en Antivirus?
Kun je daar ook nog data achterhalen? Bijvoorbeeld het updaten van de virusscanner.
Voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten. Wel vreemd, dat de pc aan heeft gestaan, maar dat er geen eventlog plaats gevonden heeft.

en een knap iemande die A daar aan denkt en B daar ook zeer goed verstand van zou hebben.

maar je zegt zelf dat je alles uitgedaan ebt maar dar ie in standby stond toen je thuiskwam.

toevallig niet iemand binnen je gezin toch nog op het laatst erop geweest?

oppas van huis alsnog de stekkers ingedaan?

zoiets dergelijks??

is maar een idee

bedankt voor jullie reactie.

Toepassingslog geeft niets en norton ook niet. Dus het lijkt erop dat er niet in de pc gezeten is. (vreemd blijft wel dat er e-mail binnengehaald was).

Verder hebben we idd alles en iedereen gecheckt zonder resultaat. Feit blijft dat er iemand of meerderen binnen zijn geweest omdat er diverse buren dit gesignaleerd hebben doordat de rolluiken omhoog gehaald waren.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan