bobkeizer65
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2005
Ik heb de volgende velden
Naam, datum, dienst
Ik heb al voor elkaar dat weeknummer en dagnummer met een query worden bepaald
wat ik wil?
als ik een naam (met opzoeklijst) kies in het eerste veld en de datum invoer, moet access n.a.v. de dag velden
"van" en "tot" geven (in een query neem ik aan)
Dus Jan Jansen op 13 maart 2009, dag is vrijdag
wil ik bij "van" 06:00 en bij "tot" 14:00 krijgen
Op een donderdag heeft altijd dienst van 06:00 tot 15:00 en op dinsdag is hij altijd roostervrij
Dit moet dus automatisch gevuld worden zodra ik een datum invoer (waar de dag bij berekend wordt in de query)
Ik moet dus ook ergens de basisdiensten invullen in een tabel lijkt mij. Of moet dit in de formulierfunctie gebeuren?
Heb al veel in mijn boeken lopen snuffelen maar kan het niet vinden. was ook al het geval met weeknummer bepalen wat ik uiteindelijk op dit forum tegenkwam. Alvast bedankt andere vraagstellers!!!!!!!!
Wie helpt mij op weg????:shocked:
Naam, datum, dienst
Ik heb al voor elkaar dat weeknummer en dagnummer met een query worden bepaald
wat ik wil?
als ik een naam (met opzoeklijst) kies in het eerste veld en de datum invoer, moet access n.a.v. de dag velden
"van" en "tot" geven (in een query neem ik aan)
Dus Jan Jansen op 13 maart 2009, dag is vrijdag
wil ik bij "van" 06:00 en bij "tot" 14:00 krijgen
Op een donderdag heeft altijd dienst van 06:00 tot 15:00 en op dinsdag is hij altijd roostervrij
Dit moet dus automatisch gevuld worden zodra ik een datum invoer (waar de dag bij berekend wordt in de query)
Ik moet dus ook ergens de basisdiensten invullen in een tabel lijkt mij. Of moet dit in de formulierfunctie gebeuren?
Heb al veel in mijn boeken lopen snuffelen maar kan het niet vinden. was ook al het geval met weeknummer bepalen wat ik uiteindelijk op dit forum tegenkwam. Alvast bedankt andere vraagstellers!!!!!!!!
Wie helpt mij op weg????:shocked:
Laatst bewerkt: