Tijdsynchronisatie bij inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markdragon

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Hallo,

Wij gebruiken een windows 2003 server waarop active direcory actief is. Op deze server staat ook een script welke wordt gedraait heb het opstarten van de clients. Nu wil ik in de script toevoegen dat de tijd op het werkstation wordt gesynchornisseerd met bijv. http://time.is/UTC
Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Alvast bedankt.

Zonder technisch op je vraag in te gaan: NIET DOEN
De tijd wordt vanzelf met de Active Directory server gesynchroniseerd.

Anders gesteld: Je kunt alleen op de domeincontroller ("Active Directory Server") eventueel een externe tijdbron gaan instellen/gebruiken, niet op de client-pc's in het domein.

Tijs.

We doen het momenteel via de server zelf maar dat werkt niet goed. De tijd op de server is 2 min eerder dan op de werkstations. Die nemen het blijkbaar niet over. Vandaar mijn gedachte om het via deze manier te doen.
Misschien nog suggesties waarom het via AD niet goed ozu kunnen lopen?

Tijd mag maximaal 5 minuten uit het lood lopen met de domeincontroller. Qua tijdsverschil is er nu nog niets aan de hand.

Wat je evt. kunt doen is in het loginscript zetten (ik weet niet welke rechten hiervoor nodig zijn):
w32tm /resync /rediscover

Succes,

Tijs.

als ik je een tip kan geven je zou beter je server zelf instellen op de server die je wenst en dan dien je gewoon een kort scriptje toe te voegen aan de useraccounts die dan syncroniseerd met je server
windows xp :

@ECHO OFF

Net Stop W32time
W32tm.exe /unregister
W32tm.exe /register
Net Start W32time

windows 7
@ECHO OFF
REM windows7 time
title Reset time windows 7

time /t
net time
net time /set

time /t

Topics van 2010 zijn niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan