richard1102
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2013
Hallo,
Ik moet het tijdverschil uitrekenen tussen twee waarden. Nu kan middernacht tussen deze waarden liggen, maar hoe los ik dat op? Ik krijg óf een negatieve tijdwaarde, óf de waarden is 1440 .
De kolommen I en H worden van elkaar afgetrokken, behalve als de waarde in de betreffende cel in kolom I kleiner is dan H. Maar daar begint het probleem en ik krijg het maar niet voor elkaar om de juiste waarde te tonen.
Ik heb behoorlijk gespit naar de oplossing - er zouden toch meer vragen rondom dit onderwerp gesteld moeten zijn? Maar, wellicht kijk ik niet goed.
Ik moet het tijdverschil uitrekenen tussen twee waarden. Nu kan middernacht tussen deze waarden liggen, maar hoe los ik dat op? Ik krijg óf een negatieve tijdwaarde, óf de waarden is 1440 .
De kolommen I en H worden van elkaar afgetrokken, behalve als de waarde in de betreffende cel in kolom I kleiner is dan H. Maar daar begint het probleem en ik krijg het maar niet voor elkaar om de juiste waarde te tonen.
Ik heb behoorlijk gespit naar de oplossing - er zouden toch meer vragen rondom dit onderwerp gesteld moeten zijn? Maar, wellicht kijk ik niet goed.

Code:
Sub Verschil_bepalen()
With Application
.Calculation = xlCalculationManual
.ScreenUpdating = False
.DisplayAlerts = False
End With
Columns("A:E").Select
Selection.NumberFormat = "General"
Columns("F:F").Select
Selection.NumberFormat = "dd:mm:yy"
Columns("H:J").Select
Selection.NumberFormat = "h:mm:ss;@"
Dim Voor_middernacht As Integer
Dim Na_middernacht As Integer
Dim Resultaat As Integer
For i = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row To 1 Step -1
Range("H" & i).NumberFormat = "hh:mm:ss;@"
Range("I" & i).NumberFormat = "hh:mm:ss;@"
Range("J" & i).NumberFormat = "[mm]:ss"
Range("K" & i).NumberFormat = "[mm]:ss"
If Range("I" & i) >= Range("H" & i) Then _
Range("J" & i) = Range("I" & i) - Range("H" & i)
Else _
' Voor_middernacht = (TimeValue(Range("H" & i)))
' Na_middernacht = (TimeValue(Range("H" & i)) + 1440)
Voor_middernacht = Range("H" & i) - (Range("I" & i))
Range("J" & i) = Voor_middernacht + (Range("I" & i))
End If
On Error GoTo Laatste
Next i