• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdvraag ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MrBob
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Ik heb een vraag. Ik voer in mijn sheet een berekening uit met tijd. Vul ik in zeg 13:00 in een cel en in een andere cel 14:00 uur dan werkt het netjes. Echter vul ik hier 0:00 in dan werkt het niet. wel met 23:59 en of 0:01, waarom wil Excell niet met 0:00 werken, kan ik dit aanpassen ?

Wat is de berekening als ik vragen mag?
Een optelsom met 0:00 werkt namelijk wel, tenzij 0:00 wordt beschouwd als 12 uur. Dan moet je deze eerst even omzetten.

De experts hier worden nog al hitsig van voorbeeldbestandjes, misschien heb je er een?

Ik word er ook hitsig van. :D Maar dan omdat het niet doet wat ik wil. :o

Code:
=ALS(O5>0;ALS(O5>=E5;24*(O5-E5);24*(1+O5-E5));0)

Maar als iemand dus 0:00 ingeeft hoe kan ik die omzetten ?

Volgens mij zit dat 'm in de als-vergelijking die de 0 niet leuk vindt.
Je kunt de formule

=UUR(E5-O5)

gebruiken. Deze rekent sowieso het verschil in uren uit.
Moet je wel nog even de als vergelijking in zetten om geen negatieve waarden te krijgen:

=UUR(ALS(E5>O5;E5-O5;ALS(O5>E5;O5-E5;ALS(E5=O5;0;""))))

Volgens mij werkt dit. Het enige probleem is dat deze de uren uitrekent maar dit niet in de uur-notatie wegzet... Waarom dat is weet ik ook niet, ben ook geen held in Excel ;)

Bedankt zover in ieder geval. :thumb:

De vraag staat nog open, dus misschien dat er nog iemand anders, anders over denkt, dan hoor ik dat graag natuurlijk.

Kom je hiermee weg?
=rest(o5-e5;1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan