• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdweergave en kleur

• Onderwerp starter Onderwerp starter JRV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JRV

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo,

Kan iemand me met de volgende twee vragen helpen?

1. Hoe kan ik een cel tijd weer laten geven als uitkomst van een formule/ Ik heb 83 km gefietst met een gemiddelde snelheid van 25 km/h. Nu wil ik in de cel daarnaast weergeven hoeveel uur, minuten en seconden ik daarover heb gedaan. Dit wil ik voor meerdere afstanden en gemiddeldes doen, en dan ook nog de tijden kunnen optellen......

2. Kan ik de weergave in een cel automatisch een kleur geven, afhankelijk van de uitkomst van een formule? Bv een uitkomst van 0-10 moet blauw worden, van 10-20 groen...

Alvast bedankt !!

Groetjes Ronald

Hoi Ronald,

1) formule: =(83/25)/24 met als celopmaak: :mm:ss;@
2) Via voorwaardelijke opmaak.

Let bij vraag twee op het volgende. Tiden zijn getallen met bijzondere opmaak. Het getal 1 staat in Excel voor 24 uur. Dus wanneer je minder dan 4 uur hebt gereden, moet je bij voorwaardelijke opmaak neerzetten: Celwaarde is > kleiner dan > 1/6; want één zesde van 24 is 4 uur.

Succes,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan