• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijschrijven in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik probeer een heel simpel spreadsheetje te maken waarin ik kan 'tijdschrijven', d.w.z. kan bijhouden hoeveel uur ik werk op (bv.) een dag. Wat ik wou maken is: kolom 1 voor de datum, kolom 2 waarin ik invul hoe laat ik begonnen ben, kolom 3 waarin ik invul hoe laat ik gestopt ben, en in kolom 4 wordt automatisch uitgerekend hoeveel minuten dat is.

Het optellen per kolom is verder geen probleem.

Als ik echter voor opmaak 'tijd' kies, komt ook de datum erbij. Bovendien wordt het invullen dan een heel gedoe (eerst hele datum intypen, dan tijd). Wie kan me helpen?

Alvast bedankt voor je antwoord,

Ingmar

Ik gebruik hievoor twee macro's die de datum correct op de goede plaats zetten.
In de bijlage mijn uurregistratie-file. Wellicht kun je hier iets mee.

Succes

John

De eerste kolom heeft als getal datum.
De tweede en derde kolom tijd en de vierde standaard.
Zet in de vierde kolom de volgende formule : (het gaat hier om de eerste rij van het blad)
PHP:
=(UUR(C1)-UUR(B1))+((MINUUT(C1)-MINUUT(B1))/60)

Dit in het geval dat je een uitkomst wilt die er als gewoon decimaal getal moet uitzien.

Wil je de uitkomst er laten uitzien als een tijdsnota, dan zet de celeigenschappen als tijdsnotatie, en zet je er de volgende, eenvoudigere formule in :

=C1-B1

Greetz : Jeroen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan