Tikgeluid in Flash-intro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Hallo,

Voor een nieuwe site ben ik een Flash-intro aan het maken met Swish 2.0. Bij het afspelen daarvan zitten er tikken in het geluid. Het originele geluid (mp3) heeft dit niet. Het is ook geen fout van Swish, want hetzelfde gebeurt in Flash.
Op http://home.zonnet.nl/g.crone/test/ kun je het beluisteren.

Iemand enig idee wat dit is en wat ik eraan kan doen?

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik hoor geen klikken hoor :)

ik ook niet. Niet echt tikken. Maar een geluid van 'rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr'

Ik hoor ook geen 'rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr', bij mij is alles gewoon goed.

//mijn complimenten, het ziet er goed uit:thumb:

Laatst bewerkt:
Niet dat ik jullie niet geloofde, maar toen ik op een andere computer ging luisteren, klonk het ook goed.
Het ligt dus niet aan het mp3-tje en ook niet aan Flash of Swish.
Maar wat kan het dan zijn? Omdat die tikken niet regelmatig zijn, maar meer klinken als het clippen van een versterker, heb ik in Swish het volume van het muziekstuk al op 60 % gezet, maar dat maakte alleen de muziek EN de tikken zachter, dus dat schoot ook niet op.
WMP en QuickTime Player klinken goed.

Guus.

PS. Bedankt voor de complimenten.

Laatst bewerkt:
Misschien helpt het als je flash opnieuw installeert.

Geplaatst door megabit
Misschien helpt het als je flash opnieuw installeert.

Het probleem doet zich zowel in Swish als in Flash voor. Dat twee programma's dezelfde fout vertonen lijkt me sterk.

Guus.

En als je nou eens je tijdelijke internetbestanden en geschiedenis verwijdert? Misschien staat de file corrupt al op je harde schijf.

Dat helpt niet. Het is trouwens al in de Flashplayer te horen voordat je iets hebt ge-upload.
En dat is de laatste versie Flashplayer. Daar ligt het ook niet aan. Ik ben eens op wat andere Flash-sites met veel geluid gaan kijken en die hebben er soms ook last van.
Misschien moet ik eens een nieuwe driver voor mijn geluidskaart gaan zoeken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Je kunt het proberen. Maar ik vind het toch raar dat dit alleen bij flash gebeurt, en dan niet eens bij alle.

Hoi,

Al eens gekeken in je flasheditor (swish & flash) in welke swf-versie het wordt geexporteerd naar een swf-file? Je kan dit zien bij de export-options (swish). Tegenwoordig kan je in swish kiezen uit swf4, swf5 en swf6... dus, misschien even uittesten of dat geklik ook in alle versies te horen is. ;-)
Ik hoor geen geklik als ik naar de site kijk... Kijk misschien ook eens welke de huidige versie je hebt van flashplayer flashplayer 7.0.19.0
:thumb:

Vlug eventjes gekeken in de broncode.. en gezien dat je inderdaad de swffile hebt geëxporteerd naar swf4 (
PHP:
"http://active.macromedia.com/flash4/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0"
) terwijl je tegenwoordig al swf6 kan selecteren (is beter geoptimaliseerd).

Geplaatst door miekiemoes
Tegenwoordig kan je in swish kiezen uit swf4, swf5 en swf6... dus, misschien even uittesten of dat geklik ook in alle versies te horen is. ;-)
Ik hoor geen geklik als ik naar de site kijk... Kijk misschien ook eens welke de huidige versie je hebt van flashplayer

Ik heb versie 7.
Verder gebruik ik Swish 2.0 en die heeft die mogelijkheid niet.
Kan ik in de HTML-code "http://active.macromedia.com/flash4/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0" dan gewoon veranderen in "http://active.macromedia.com/flash7/cabs/swflash.cab#version=7,0,0,0" of is dat te simpel gedacht van mij?
Als ik dit probeer werkt alles wel, maar die tikken zijn er nog.

Guus.

hoi,

Het heeft niet te maken met welke versie je je flash bekijkt, maar in welke versie je swi.file geëxporteerd is. Dus, ik vrees dat het veranderen in de code jammer genoeg niet veel zal veranderen aan de zaak aangezien de swi.file effectief geëxporteerd is in swf4. Het kan ook zijn dat dat geklik daar natuurlijk niks mee te maken heeft. Ik hoor alvast geen geklik bij het zien van je flash. ;-)
Kan je even dat 'geklik' niet duidelijker omschrijven? Is het constant dat ja dat hoort?? Of hier en daar eens... bijvoorbeeld bij het overgaan van de ene scene naar de andere scene (want dat kan ook een eventueel 'geklik' geven).

Over die tikken maak ik me niet meer zo druk, want dat is duidelijk iets lokaals.
Momenteel heb ik meer moeite om alles synchroon met het geluid te krijgen.
Maar daarover heb ik een nieuwe vraag gesteld.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan