Tikken in geluid bij afspelen orginele CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

magteres

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Aangezien ik met een zoektocht het antwoord op mijn vraag niet kon vinden wil ik jullie wat voorleggen. Allereerst enkele systeem specs:

CPU AMD Athlon 64 X2 5200+
Memory GEIL CL4-4-4DDR2-800 2 Gb
HD Hitachi HDT725032VLA360 320.0 GB / Interface Serial ATA
Video ATI Radeon X1200 Series 700 MBytes
DVD burner PLEXTOR DVDR PX-810SA / Interface Serial ATA

Nu mijn probleem. Als ik via Winamp, VLC player o.i.d. een orginele CD afspeel dan hoor ik tikken in het geluid. Dit had ik eerst (voordat ik windows opnieuw installeerde) niet, aan de bekabeling is niets aangepast. Ook al luister ik naar nieuwe CD's zonder krassen, de tikken blijven.

Verder valt het me op dat de buffer van de DVD drive bij het branden van bijv. een audio CD erg snel leeg is.

Eng idee hoe dit kan? Moet ik in het Bios of Windows iets aanpassen en zo ja wat? Hebben jullie wellicht nog meer info nodig? Ik hoor het graag!

Ik heb iets soortgelijks een keer gehad. Bleek dat mijn intel storage driver de boosdoener was.

Het kan dus zijn dat een driver teveel van het systeem opeist. Dit kun je controleren met een latency checker zoals het programma dpclat.exe.
dpclat downloaden

Dank voor de tip nire, uiteindelijk bleek DMA niet aan te staan na een verse XP installatie! Ik kwam er achter doordat ik DVDFab installeerde en deze mij erop wees... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan