LordCandyCap
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 okt 2013
Hallo mensen,
Ik heb (denk ik) een probleem.
Als ik mijn computer opstart, dan kunnen er twee dingen gebeuren:
1. Hij start hem op met een tikkend geluid (2 of 3 tikken) en start dan vervolgens goed op.
2. Hij start hem niet op, ik hoor geen tikkend geluid en mijn computer geeft blauw scherm met het bericht dat hij een onderdeel niet kan vinden en wellicht niet is aangesloten (error 0xc000000e). Tevens zie ik als ik dit doe dat mijn hardeschijf LED op mijn computer heel zacht rood brandt, dus dat er niet wat gebeurd. De eerste paar seconden wel, maar zodra hij bij het blauwe scherm komt knippert hij niet meer rood.
Tevens ziet hij bij het fout opstarten (dus bij optie 2) ook mijn toetsenbord en muis niet meer, alsof deze geen stroom meer krijgen van de computer. Ik dacht dus dat het misschien mijn voeding kan zijn, maar alle lampjes binnenin de computer (waaronder de leds van de fans) branden nog wel.
Ik denk dus dat het een probleem is met mijn harde schijf. Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan controleren en eventueel kan fixen?
Dit zijn de componenten uit mijn computer:
Gelid Tranquillo Rev.2 koeler
Corsair Vengeance 2x4 GB 1866 MHz
WD Blue WD10EZEX 1TB HDD
Samsung SH-118AB DVD-ROM schijfstation
Corsair CX Series Modular CX750M voeding
Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz
MSI Z87-G45
MSI GTX770 2GB GDDR5
Samsung 840 EVO Basic 120GB SSD
Asus XONAR Essence STX geluidskaart
Alvast bedankt!
Ik heb (denk ik) een probleem.
Als ik mijn computer opstart, dan kunnen er twee dingen gebeuren:
1. Hij start hem op met een tikkend geluid (2 of 3 tikken) en start dan vervolgens goed op.
2. Hij start hem niet op, ik hoor geen tikkend geluid en mijn computer geeft blauw scherm met het bericht dat hij een onderdeel niet kan vinden en wellicht niet is aangesloten (error 0xc000000e). Tevens zie ik als ik dit doe dat mijn hardeschijf LED op mijn computer heel zacht rood brandt, dus dat er niet wat gebeurd. De eerste paar seconden wel, maar zodra hij bij het blauwe scherm komt knippert hij niet meer rood.
Tevens ziet hij bij het fout opstarten (dus bij optie 2) ook mijn toetsenbord en muis niet meer, alsof deze geen stroom meer krijgen van de computer. Ik dacht dus dat het misschien mijn voeding kan zijn, maar alle lampjes binnenin de computer (waaronder de leds van de fans) branden nog wel.
Ik denk dus dat het een probleem is met mijn harde schijf. Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan controleren en eventueel kan fixen?
Dit zijn de componenten uit mijn computer:
Gelid Tranquillo Rev.2 koeler
Corsair Vengeance 2x4 GB 1866 MHz
WD Blue WD10EZEX 1TB HDD
Samsung SH-118AB DVD-ROM schijfstation
Corsair CX Series Modular CX750M voeding
Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz
MSI Z87-G45
MSI GTX770 2GB GDDR5
Samsung 840 EVO Basic 120GB SSD
Asus XONAR Essence STX geluidskaart
Alvast bedankt!