Tikkend geluid laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

internett

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Hallo,

Sinds vandaag hoor ik soms een tikkend geluid uit mijn laptop komen. Het begint op willekeurige momenten en na een paar minuten stopt het weer.
Het geluid lijkt te komen uit dit onderdeel van mijn laptop:
2013-06-21 13.20.42.jpg

Ik zie er zelf niks vreemds aan, het klinkt alsof er iets vast zit en er iets tegen aan tikt maar ik zou niet weten wat.
Ik had dit geluid één keer eerder gehoord, 2 weken geleden had ik wat water gemorst over mijn laptop. Dit heb ik gelijk weer opgeruimd en even later begon mijn laptop dit tikkend geluid te maken.
Sindsdien heb ik het niet meer gehoord dus ik heb er verder geen aandach aan besteed maar sinds vandaag komt dit tikkende geluid telkens terug en houd na een tijdje weer op.

Ik heb mijn laptop besteld bij http://www.bto.eu/

Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen?

Nou, dat onderdeel is je harddisk. Als die een tikkend geluid maakt voorspelt dat niet veel goed. Dus: data backuppen en dan maar een test programma draaien om te zien of je disk kapot is. Je kunt bijvoorbeeld met het programma speedfan even de smart status uitlezen.

speedfan.png

Dit is wat er staat bij speedfan.

Hoe maak ik een backup?

Edit: Ik ben mijn bestanden aan het kopiëren naar een externe harde schijf maar dit gaat nog 1 uur duren.

Laatst bewerkt:
De fitness staat op 0 - dus da's geen goede indicatie. Wacht maar rustig dat uur af, want hoe meer je veiliggesteld hebt, hoe beter.

Inderdaad HDD. Dat is dan wel weer een voordeel t.o.v. een SSD, je hoort wanneer die niet lang meer heeft ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan