tikkende cd-writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spacemonkey

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Als ik muziekcd's afspeel met mijn cd-writer hoor ik constant tikken in het geluid. Dit ligt niet aan de cd's maar zeker aan de cd-writer. Wat veroorzaakt dit en hoe los ik dat op? Kan het aan de leeskop liggen?

Ik ben er bijna zeker van dat dit wel degelijk aan de cd ligt, of beter gezegd, aan de manier van branden. Vaak als je op een te hoge snelheid brand krijg je dit getik.

Geplaatst door Robbert1978
Ik ben er bijna zeker van dat dit wel degelijk aan de cd ligt, of beter gezegd, aan de manier van branden. Vaak als je op een te hoge snelheid brand krijg je dit getik.

Vraag steller geeft niet aan dat het gebrande cd is.!
Is dit probleem ook in een gewone Cd speler?

Ik heb dit probleem ook met mijn stereotoren gehad. Oorzaak bij mij: vuil op de lens van de laser. Ik heb het destijds met een wattestaafje schoongemaakt en toen kon ik mijn cd's gewon afspelen. Dus het lag zeer zeker niet aan de cd's.

Mvg

Bram

is het de cd writer die tik of is het het geluid dat tikt.
Dus zet je geluid af hoor je nog altijd tikken ?

Nogmaals het ligt NIET aan de cd's! Het zijn geen gebrande maar muziekcd's. Ik speel ze via mijn cd-writer af omdat dat de enige cd speler is die ik heb. Het is het geluid/de muziek dat/die tikt, en niet het apparaat zelf. Aan een vuile lens zat ik zelf ook te denken. Hoe maak je die schoon bij een cd-writer? Kun je dat ding zomaar openmaken em inderdaad met een wattenstaafje de lens schoonmaken?

Ik zou niet dat ding opengooien. maar een kuis cd gebruiken
vind je bij elke goede pc winkel. dat is een cd met een paar borstels op en als de cd speler dit dan afspeelt dan kuist hij de cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan