tilde boven de g

Status
Niet open voor verdere reacties.

esther2

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
wie weet hoe ik een tilde boven de g plaats? Klinkt heel eenvoudig, maar voor de g is dat kennelijk niet zo. Het is geen standaard unicode
alvast bedankt

In mijn Word (2k) kan dat via <Invoegen>, <Symbool>, tekenset <Standaardtekst>, deelverzameling <Latijn uitgebreid-A>. Daar zitten ĝ en Ĝ gewoon bij. Als je ze vaak nodig hebt, kun je er een sneltoets aan hangen.

Michel

tilde is geen dakje

bedankt voor je reactie. maar een tilde is een 'golfje' en geen 'dakje'.
uiteraard heb ik alle symbolen al nagelopen.

Was ik inderdaad iets te snel met reageren:o
Niet getreurd, want ik had al iets anders bedacht dus dat krijg je nu!

Je kunt met een veldcode tekst verschuiven. Dat gaat via <Invoegen>, <Veld> en dan het veld ADVANCE. Met behulp van 4 richtingen kun je dan tekst in de gewenste richting duwen. Onderstaande instelling bleek bij mij precies goed te zijn voor lettertype Trebuchet 10, maar met een beetje experimenteren vind je vast wel andere combinaties die werken.

g{ADVANCE \u 3 \l 5}~{ADVANCE \d 3}

Achter de tilde staat overigens weer een code om de tekst naar beneden te halen, want je wilt daarna uiteraard op de standaardregelhoogte verder.

Als je de code hebt ingevoerd, kun je met <Ctrl>+<F9> de code bewerken om andere waarden uit te proberen; je hoeft dus niet steeds een nieuwe code te maken. Na het bewerken op <F9> drukken om de aangepaste code te effectueren.

Als je de juiste combinatie hebt, kun je alles (letters+code) selecteren, en bijvoorbeeld toewijzen aan een sneltoets voor verder gemak.

Je snapt nu, waarom ik eerst een verkeerd antwoord gaf... ;)

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan