Time Capsule niet meer bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Beste helpers,
Sinds een paar dagen lukt het mijn macbook niet meer verbinding te krijgen met de TC (of andersom..) Time Machine kan geen back-up maken en ik kan niet meer bij mijn bestanden op de TC
Wie kan mij de juiste procedure voorschotelen aangezien ik er alleen niet uitkom.

Alvast hartelijk dank.

Groet Hans

Laatst bewerkt:
Hallo,
Probeer eens met een internetkabel
groetjes Daniel

Hallo Daniel,
Bedankt voor de suggestie. Je brengt mij ermee op een andere vraag.
Via WiFi maakt TM een backup op de TC maar is dit ook mogelijk via een kabelaansluiting tussen TC en computer? Na het downloaden van een paar films of series bijvoorbeeld, neemt TM nogal wat tijd in beslag om de gegevens over te zetten. Zomaar een kabel inpluggen werkt volgens mij niet.
Heb jij een goed idee hiervoor?

Groet Hans

De eerste vraag die ik dan heb is, hangt de TC rechtstreeks in het netwerk?

Het ziet er als volgt uit:
UPC WiFi-modem met daaraan bekabeld de TC.
TC kent 2 WiFi netwerken; 2,4 en 5 GHz
Macbook verbonden met WiFi Apple network 2,4GHz, boven nog een XP bekabeld op de TC aangesloten voor internet
(Eigenlijk 3 netwerken waar 1 voldoende is)

Kun je me vertellen welke Time Capsule je precies hebt?

Ja ik lees het, ik ben even erg druk met werk maar kom er nog even op terug.

Nou zomaar de kabel er in pluggen zou wel moeten werken. Of je nu draadloos of bedraad aan de TC hangt maakt voor de TC niet uit.
Het is een combinatie van router en TimeCapsule in 1.
Gebruik je de TC ook voor Windows?

Hartelijk dank jjw.
Ik gebruik de TC niet voor windows. Hoewel, de XP boven is ermee verbonden (internetkabel) en ik zet wel eens bestanden over van de XP naar de TC.
Het bedraad verbinden van mijn Mb haalt tot nu toe niks uit. Het lampje boven de ingang op de TC gaat niet groen branden als ze verbonden zijn. Het is zelfs zo dat wanneer ik de TC oppak of tegen de bedrading druk, het apparaat een zoefff geluid laat horen en opnieuw opstart. Of het er wat mee te maken heeft... geen idee.

Groet, Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Reset van de Time Capsule ---> al eerder aangegeven.
Ga naar een Apple winkel ----> wordt gratis uitgetest
Groet Daniel

Ik had meer geduld moeten hebben, zo is gebleken. De TC doet er even over voordat m'n MB herkend wordt oid...
De overdracht lukt uiteindelijk wel via de kabel.
Hartelijk dank voor jullie hulp!!

Groet Hans

Kijk, weer een opgeloste vraag. Helemaal goed.
Namens iedereen, graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan