time machine vervangen door alleen harde schijf gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicoleNormandie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,
onlangs heb ik extra opslagcapaciteit gekocht in de vorm van een Hitachi schijf. Per abuis heb ik opdracht gegeven deze te gebruiken voor Time machine. Maar eigenlijk wil ik niet mijn computer backuppen maar alle muziek, films en foto's verplaatsen naar de extra harde schijf zodat de ruimte op de imac groter wordt. Ik krijg het niet voor elkaar de werking van timemachine uit te schakelen, hoe handig misschien ook. Ik wil mijn foto's etc apart kunnen opslaan. Heeft iemand een idee hoe dit moet? Anders moet ik weer een nieuwe gaan kopen en dat was nu net niet de bedoeling.

Ga via Apple logo-tje (links boven in de menubalk van je scherm) naar "Systeemvoorkeuren".
Klik bij "Systeem" op "Time Machine"; is de vierde regel van boven.
Nu kun je daar "Time Machine" "uit" zetten.

Nu kun je gewoon individuele onderdelen, foto's, documenten, naar de Hitachi schijf verplaatsen.

Groet, Haike

Beste Haike,
Inderdaad, zo eenvoudig was het. Ik was bang dat, net als bij een ipod muziek verdwijnt als je na het verwijderen ervan gaat synchroniseren. Hartelijk bedankt voor de hulp!!!
Nicole

Graag gedaan :D Ik loop verder zelf niet met een ipod rond, dus dat probleem is me verder niet bekend, maar het lijkt me verder wel logisch, immers; er word gesynchroniseerd, beide systemen zullen exact hetzelfde zijn. Wil je op het ene systeem bepaalde muziek niet, dan zal de eerste beste keer dat je weer synchroniseert diezelfde muziek op het systeem waar het nog wel op stond verwijdert worden. overigens werkt TM niet zo, die zal nooit iets zomaar ongevraagd verwijderen.

Groet, Haike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan