time machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

blijkbaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Augustus 2011 Imac .Os version 10.6.7 gekocht.
Tot 5 sept. heeft de time machine keurig om het uur copieen gemaakt.
De copien worden gemaakt op Freecom , 946 GB beschikbaar.
Daarna ging het mis.
Via finder wordt aangegeven dat time machine werkt. Maar er wordt niets weggezet op de geselecteerde freecom schijf.
Ondertussen werkt Ifoto en Iturnes niet meer ( draaiende bal) Alleen via forceer stop uit te schakelen.
Time machine externe schijf Freecom is via de uitwerp knop niet te verwijderen. Het ikoon is na het signaal verwijderen niet meer aktief. Trek ik Freecom uit de uitgang dan wel het signaal , de schijf is niet op de juiste wijze verwijderd etc.
De werkbalk is niet meer te gebruiken( draaiende bal) Finder kan niet geopend worden.
Sluimerstand pas na 30 seconden wordt het signaal uitgevoerd.
Uitzetten kan alleen via de knop achter op de computer.
Is de Freecom schijf niet aangesloten dan werkt alles perfect ( behalve natuurlijk time machine)

Apple Store ( waar ik de computer gekocht heb) heeft hem doorgemeten en volgens hun mankeert er niets aan de computer. Advies: installeer opnieuw Max OS X instal DVD en applications instal DVD. Dat is gebeurd maar heeft niets aan het probleem gewijzigd.

Wie heeft sugesties wat te doen? Probeer er wel rekening mee te houden dat ik geen computer termen ken . Vandaar de Apple Imac die zou gebruiks vriendelijk zijn.

is het niet gewoon dat je mac weer een back-up maakt?

Ja, dat deed hij ook tot 5 september. Daarna niet meer . Wel blokkeert het de werking van andere programma's en verhindert het op de normale wijze de computer af te sluiten.

Gelukkig, Het probleem is opgelost . De HDD schijf is opnieuw geformatteerd via windows op mijn oude computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan