time out?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsja...

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Ik heb een HP Deskjet 940c waar ik een opdracht heen stuur. Elke 30 minuten wordt een regeltje gestuurd naar de printer.
Kijk, met een matrixprinter geeft dat geen probleem: die stuurt keurig elke binnenkomende regel naar de printerkop en print dus elke 30 minuten een regel, maar bijdie Deskjet, als er 10 minuten lang niets gekomen is, dan spuugt hij het blaadje er gewoon uit!
Het lijkt dus of er een time-out staat ingesteld in de printer.
De printer wordt direct door een (low-end) DOS-bak aangestuurd.

Wie weet hoe ik in de printer iets kan omzetten dat hij geen time-out meer heeft van 10 miinuten?!

Dat ligt meer aan het feit dat een inktjetprinter daar niet zo geschikt voor is. In de firmware (zeg maar de software die in de printer zit ingebakken) zit deze functie ingebakken.

Ik heb zelf een hpDeskjet 3830... als ik de printer opstart, (de powerknop indruk:P) dan pakt hij een blaadje, en spuugt hem ook na 10 minuten leeg, of met 8 pijltjes uit. Waarom hij dat doet weet ik niet... maar het zou normaal zijn:S

Waarom zou je niet gewoon iedere 30 minuten een blaadje uit laten printen???
Waarom zou je wel gewoon iedere 30 minuten een blaadje uit laten printne

mvg

Wouter

Mijn vraag is dus of die firmware nog wat user-instelbare settings heeft.

Als die al te vervangen zou zijn is deze niet instelbaar, of je moet het gaan veranderen.

Probeer ergens een matrixprinter op de kop te tikken, werken meestal perfect en linten zijn nog steeds te koop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan