time out

Status
Niet open voor verdere reacties.

NAPOnummer880

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2003
Sinds 4-12, kan ik met outlook 2003 geen e-mail ontvangen en/of verzenden.
Aangegeven wordt:

Bij taak POP. ( mijn e-mailadres).nl.
Bezig met ontvangen is fout ( 0x800421oa) opgetreden.
Er is een time out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP server voor inkomende berichten is ontvangen.
Bij verzenden e-mail een identiek bericht.

Gebruik Norton internet security 2005

Als ik NIS uitschakel werkt het ontvangen en verzenden van e-mail prima.

Timeout in outlook al wat ruimer dan 1 minuut gezet, dat helpt niet.

NIS controleert standaard zowel inkomende als uitgaande email op virussen.
Met dat laatse heb ik in combi met Outlook ook problemen gehad.
Schakel het controleren van uitgaande email in NIS uit.

Via via kwam ik op het volgende:
Dit probleem hangt mogelijk samen met de instelling van firewalls om gefragmenteerde IP-pakketjes te weigeren. Ik heb daarom in Norton Internet Security (onder de knop, Opties, tabblad. Firewall) bij de instelling Verwerking gefragmenteerd IP-pakket de optie Alle pakketten toestaan behalve vermoedelijke aanvallen aangezet. Hierna treedt het probleem nauwelijks meer op. Bron
In dat topic staat een link naar Microsoft, kan ook van nut zijn: *klik*

Dank u voor uw antwoord.
Wat u aangeeft voor NIS firewall staat bij mij aan!

Misschien is er nog een andere oplossing?

Gerard

timeout

NIS opnieuw geinstalleerd

Probleem van time out melding verholpen.

Jammer dat er voor zo'n duur programma (NIS) geen goede helpdesk van Norton bestaat.
Je wordt gewoon het bos ingestuurd.

Ik ga na het aflopen van mijn abonnement zoeken naar een ander programma. ( dit na 6 jaar NIS).

"mede denkers" bedankt voor de info.:) :thumb:

Norton-produkten hebben daar een handje van. Eeuwen zoeken naar oplossingen als er een probleem opduikt, dan uiteindelijk maar herinstalleren wat uiteindelijk vaak ook de oplossing van Symantec blijkt te zijn... Heb dat zelf ook ervaren. Goed produkt maar een draak van een programma als er problemen zijn. Er zijn genoeg alternatieven te vinden, Helpmij staat er vol mee. :)

Helemaal mee eens.
Als ik eerlijk moet zijn: ik gebruik al een aantal jaren NIS niet meer.
Niet omdat het niet goed zou doen waarvoor het gemaakt is, maar het vreet capaciteit en als er (instellings- of veiligheids-)problemen zijn wordt het echt zoeken.
Ben nu prima tevreden met Etrust antivirus (minstens 3x zo voordelig als....), Hitman en de firewall van Windws zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan