=TimeDiff Optellen/Aftrekken tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Berichten
144
Ik heb de volgende formule:

=TimeDiff(#0:00:00#;Som(Nz([Dagtotaal]))

Nu wil ik van het Dagtotaal, bijvoorbeeld 47 uur gewerkt in één week bij een
38 uren aftrekken, omdat dit de standaard werkweek is.

Hoe stel ik dit de bovenstaande formule op?

Als ik:
=TimeDiff(#0:00:00#;Som(Nz([Dagtotaal]-[38:00:00])) doe dan werkt het niet....
 
In access bestaat de functie timediff niet. Je moet de functie datediff() gebruiken.
 
In access bestaat de functie timediff niet. Je moet de functie datediff() gebruiken.

Ik heb:

=Som(DateDiff("h";[Dagtotaal])) geprobeerd, maar dan heb ik te weinig argumenten...

Kan iemand mij zeggen hoe ik het dagtotaal bereken?

Het is een overzicht met een aantal dagtotalen, met daaronder, in de "rapport voettekst",
het totaal "Dagtotaal". Daarin wil ik het totaal weergeven van een week

bijvoorbeeld: 47 uur gewerkt, - 38 uren = totaal 9 overuren.... hoe stel ik de formule met dit gegeven op?
 
Post je mdb (zippen, niet rarren) even. Dat maakt het componeren van een antwoord een stuk eenvoudiger.
 
Weekoverzicht met DateDiff

Post je mdb (zippen, niet rarren) even. Dat maakt het componeren van een antwoord een stuk eenvoudiger.

hierbij het voorbeeldbestand...

Onderin de rapport voettekst zie je de waarden die ik weergeven...
 

Bijlagen

Bijna goed!
Alleen is het handiger als je een versie post waarin het rapport ook daadwerkelijk te openen is.
Dus inclusief de benodigde formulieren en tabellen.
Dan kan ik een werkende oplossing voor je maken.
 
Bijna goed!
Alleen is het handiger als je een versie post waarin het rapport ook daadwerkelijk te openen is.
Dus inclusief de benodigde formulieren en tabellen.
Dan kan ik een werkende oplossing voor je maken.

Hierbij het gevraagde bestand
 

Bijlagen

In access bestaat de functie timediff niet. Je moet de functie datediff() gebruiken.

Hoe dan ook, onderstaande formule werkt:

=TimeDiff(#0:00:00#;Som(Nz([Dagtotaal]))-38/24)

Nadeel is echter dat je in het overzicht voor één week de overuren ziet, omdat hij
38 uur van het totaal aftrekt.
Als je minder gewerkt hebt, zul je geen juiste weergave krijgen en als je meerdere
weken in het overzicht weergeeft, krijg je ook geen juiste waarde.

Misschien iemand die hier weer iets op weet? Iets met een "Als" formule en een voorwaarde ipv de waarde 38?
 
Bijna goed!
Alleen is het handiger als je een versie post waarin het rapport ook daadwerkelijk te openen is.
Dus inclusief de benodigde formulieren en tabellen.
Dan kan ik een werkende oplossing voor je maken.

Heb je nog een oplossing voor me gevonden heer Bartuls?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan