Timeout naamomzetting DNS-server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb de laatste tijd, maar met name vandaag hinder van een internetverbinding, die steeds wegvalt, elke vijf minuten. Er is wel signaal op het modem. Ik dien elke vijf minuten Windows 7 de boel te laten herstellen en die komt steeds met de melding dat er geen standaard gateway is.

Als ik in het gebeurtenissenlogboek ga kijken, dan staat er steeds fout nummer 1014:

In de naamomzetting voor de naam stork19.getdropbox.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert. Nu staat er stork19.getdropbox.com, maar er kan ook net zo gemakkelijk www.google.nl of www.microsoft.com staan.

Ik kan niet vinden wat ik nu aan instellingen moet wijzigen, terwijl ik toch ook niet geloof dat ineens kabel en/of netwerkkaart defect zijn (geeft in ieder geval geen melding op de netwerkkaart).

Kan iemand mij op weg helpen?

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik het idee, dat de netwerkverbinding uitsluitend wordt verbroken als ik het programma Newsleecher gebruik en dan alleen als ik dit gebruik in combinatie met een willekeurige activiteit op internet. Dus Newsleecher blijft downloaden tot het moment, dat ik iets op ga zoeken op internet of een mail ga versturen. Dan wordt de verbinding al snel verbroken.

Is dit wellicht een duwtje in de richting van de oplossing?

Helaas nog geen reactie, maar het probleem is er nog steeds. Ik heb nu een hele nacht de stream van een televisieprogramma opgenomen en dat gaat foutloos. Dan klik ik een Hyves-pagina aan en dan verbreekt de verbinding. De melding in het logboek is:

In de naamomzetting voor de naam dns.msftncsi.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Ik kan er geen vinger achterkrijgen wat er nu aan de hand is. Als de gehele nacht de stream van een televisieprogramma correct verloopt, dan ligt het toch niet aan de netwerkkaart.

Is er iemand, die met deze aanvullende informatie iets kan?

Het heeft dus niets met Newsleecher te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan