timer keuzemenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
108
Ik heb 2 besturingssystemen. (Windows XP Home en Pro).
Wanneer ik de pc opstart opent zich het bekende zwarte scherm waar ik een keuze kan maken tussen de 2 versies. Er loopt dan ook een timer die de seconden aftelt vooraleer hij het standaard geselecteerde besturingssysteem kiest.
Mijn vraag is nu: Waar kan ik die timer aanpassen ? (Bijvoorbeeld op 5 sec zetten ipv op 30 sec)
 
Start, uitvoeren, type daar msconfig, tabblad boot.ini, rechts time-out tijd instellen.
 
Thanks Tania ! :love:
Dat was het inderdaad.
:thumb:

Is er trouwens ook een manier zodat ik die keuze helemaal niet meer hoef te maken zodat hij bijvoorbeeld altijd rechtstreeks opstart met Windows XP Pro ?
 
Door de regel van XP home te verwijderen uit je boot.ini of door de timer op 0 seconden te zetten
 
Graag gedaan:D Je kon natuurlijk ook vragen hoe je van je dualboot afkomt. Dat maakte in niet uit je vraag op. Maar met de oplossing van M@rio kom je er wel uit.
 
In eerste instantie was het ook niet de bedoeling om van die dualboot af te komen. Maar toen ik een kijkje nam in die boot.ini kwam dat idee wel in mij op.

En gelijk had ik al geprobeerd om die 2de regel van dat lijstje besturingssystemen te verwijderen. Maar dat gaat niet. Ik kan niks verwijderen.
En het minimum seconden van de timer is 3 sec. Ik had al 1 ingegeven en dan krijg ik de melding dat de tijd tussen 0 en 999 seconden moet liggen. Bij mijn weten ligt 1 of 2 daar toch tussen, maar het wordt toch automatisch op 3 seconden gezet. (En daar kan ik eigenlijk ook wel mee leven).
 
Zoek op je c schijf naar het bestand boot.ini Het is een verborgen bestand dus je moet even aanzetten dat je verborgen bestanden wilt zien.

Daar kun je het wel verwijderen
 
Geweldig !!
Wat kan informatica toch leuk zijn ! :)

Het klopt Mario, als ik die boot.ini open in mijn Verkenner, dan kan ik het wél verwijderen. En de pc start in één keer op in XP Pro.
Maar ik zal er voor de mensen met een zelfde probleem bij zeggen dat je niet alleen bij mapopties (Configuratiescherm) de verborgen bestanden weergeven moet aanklikken, maar ook "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" moet uitvinken. Anders is de boot.ini op de C-schijf nog niet zichtbaar.
Bedankt Mario ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan