• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Timer voor automatisch opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theknurt

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo mede excelisten,

Ik zoek een VBA code, die er voor zorgt dat een geopend excel bestand, elke (ong.) 30 minuten automatisch opslaat.

Ik wil aan deze opslag de bestandsnaam koppelen en een tijd/datum notitie erbij.

Ik wil dit gaan gebruiken als een soort backup.......

Wie kan er een voorzetje realiseren ??

Automatisch opslaan is een invoegtoepassing in excel. Deze kun je activeren in <Extra><Invoegtoepassingen>. Daarna in menu <Extra> <automatisch opslaan> activeren. Je kunt dan ook aangeven wanneer het opslaan moet plaatsvinden.

Groeten,

M.

Kijk dat wist ik dus niet....... maaarrrrr......

Welke invoegtoepassing is het dan....

Ik kan alleen kiesen tussen Analysis Toolpak (-VBA), Internet Assistant VBA, Invoegtoepassing Oplosser, Wizard Opzoeken, Wizard Voorwaardelijke som.

Als ik de knop automatisering in druk, krijg ik een lijst van heel veel toepassingen........

M.a.w. welke moet ik nu hebben ??

Je meot de invoegtoepassing Automatisch opslaan hebben. Normaal gesproken wordt deze bij de eerste installatie geinstalleerd en hoef je die alleen maar aan te vinken. Het kan zijn dat je eventuele niet geinstalleerde onderdelen (waaronder de invoegtoepassingen) alsnog moet installeren met behulp van de software-cd.

Groeten,

M.

In principe installeer ik altijd alle toepassingen van Excel bij de installatie. Dus ik ga ervanuit dat ik het onderdeel geinstalleerd heb, alleen kan hem niet direct vinden......

Alleen in werkmap delen kom ik een automatische opslag tegen..... maar dat is vooralsnog niet de bedoeling.

De andere optie die ik gevonden heb is in de optie, de autohersteloptie........ Ook dat is niet de bedoeling.

Is het probleem niet op te lossen met een VBA routine ??

Via VBA zou je het werkboek kunnen opslaan, maar volgens mij zit er in Excel geen timer (ik doe zelf niet zoveel met Excel). Je zou daar dan de Win32 API voor moeten gebruiken.

Het opslaan zou dan kunnen door de variabele strFilenameRoot de naam van het werkbald te geven en daar dan de datum/tijd aan vast koppelen, bijvoorbeeld
Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= strFilenameRoot & "-" & now() & ".xls"

Even tussendoor, de invoegtoepassing Automatisch opslaan bestond nog in Excel 2000. Vanaf Excel 2002 heet deze de Autoherstelfunctie.

Volgende link start een procedure op gestelde tijdstippen

http://cpearson.com/excel/OnTime.aspx

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Há warm bakkertje......

Ik heb je link geprobeer, en tegelijk bij het inkopieren van de eerste PUBLIC statements, gaf VBA al een fout melding....

Heb je (of anderen) hier misschien ook een perfecte oplossing voor ??

Bijlagen

Hi hi .......

Gevonden. Ik moest hem in een module plaatsen en dan werkt ie wel........

Ik ga er verder mee stoeien.....

Hallo Deknurt,

Ik heb hetzelfde probleemals jij: ik wil elke paar minuten mijn excel bestanden automatisch opslaan.
Met dat scriptje van Pearson kom ik er niet uit: ben niet heel handig met vba.

Ben jij er uitgekomen hoe je dat scriptje werkend krijgt?

Kun je me laten zien wat je nu uiteindelijk precies in wat voor een module gezet hebt?

Alvast bedankt,
DeVenter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan