Times New Roman

Status
Niet open voor verdere reacties.

germarin

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2007
Sinds kort geeft mijn PC voor het lettertype Times New Roman maar 2 opties:
standaard en vet cursief; enkel vet is verdwenen. Dit probleem komt voor in alle Office modules. Heeft iemand hetzelfde probleem, of nog liever een oplossing?
Germarin

Reinstall Office? Da's mogelijk wel heel rigoreus als er om de een of andere duistere reden slechts 2 lettertypes zijn verdwenen................ en de rest gewoon functioneert? Hoeveel Times new Roman fonts staan er bij jou in de map Windows\fonts ?

Als het goed is, moet je die ontbrekende lettertypes ook niet meer in Wordpad tot je beschikking hebben?

Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt doen is in Configuratiescherm naar Lettertypen gaan. Ga via Bestand naar Nieuw lettertype installeren. Surf in het zoekvenster naar Windows, Fonts (zie ook Pasja) en scroll naar Times New Roman en hopelijk zie je daar de ontbrekende Cursief en Vet. Selecteer ze en klik op OK.

Laatst bewerkt:
Reinstall Office? Da's mogelijk wel heel rigoreus als er om de een of andere duistere reden slechts 2 lettertypes zijn verdwenen................ en de rest gewoon functioneert? Hoeveel Times new Roman fonts staan er bij jou in de map Windows\fonts ?

Als het goed is, moet je die ontbrekende lettertypes ook niet meer in Wordpad tot je beschikking hebben?

In Wordpad is het ok. Reeds Office opnieuw geinstalleerd. In Windows/font zijn de volgende ttf files aanwezig: times timesbd timesbi timesi. Ik heb ook geprobeerd deze files te vervangen door dezelfde files op min laptop; ook dat gaf geen resultaat. Alvast bedankt voor je reactie.

Sorry, in mijn reactie zeg ik dat het lettertype in Wordpad wel werkt; dit is onjuist!

Ik vermoed dat je, zoals al eerder gemeld, de fonts opnieuw moet installeren, zodat ze opnieuw geregistreerd worden. Voor de zekerheid vind je de bestanden niet meer in deze zip-file. Kies vanuit het configuratiescherm - lettertypes voor installeren en kopieren naar de fonts-map.

Succes,

Laatst bewerkt:
Ik vermeod dat je, zoals al eerder gemeld, de fonts opnieuw moet installeren, zodat ze opnieuw geregistreerd worden. Voor de zekerheid vind je de bestanden in deze zip-file. Kies vanuit het configuratiescherm - lettertypes voor installeren en kopieren naar de fonts-map.

Succes,

Hallo,de files uit de zip-file werktenniet. Die procedure had ik al gedaan met dezelfde files uit mijn laptop. Het copieren van de file met Times New Roman Bold gelukte wel via het configuratiescherm. Op basis van de verschillen in filegrootte kon ik bepalen welke ik moest verwijderen. Vooralsnog werkt het weer. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan