runtime error
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 apr 2010
- Berichten
- 5
Ik ben een programma aan het schrijven met borland c++ builder.
In mijn programma wil ik gebruik maken van .ini files. ik heb dit al eens eerder gedaan, en het werkt allemaal perfect.
Ik heb het op twee manieren gedaan. 1e is exact volgens de examples, 2e is mijn eigen improvisatie. in manier twee heb ik zoals hieronder te zien, géén "delete ini" gedaan. met een file monitor zag ik totaal geen verschil, dus mijn vraag is, waar dient de "delete" functie voor?
Manier 1:
[CPP]#include <inifiles.hpp>
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::btnIniClick(TObject *Sender)
{
TIniFile *MyIni = new TIniFile(ChangeFileExt("dir\\file", ".ini" ) );
MyIni -> WriteString ("Section1", "Item1", "value");
MyIni -> WriteInteger("Section2", "Item1", 35);
delete ini;// wat gebeurd er als ik dit niet doe?
}[/CPP]
Manier 2:
[CPP]#include <inifiles.hpp>
#include "Unit1.h"
TIniFile *MyIni = new TIniFile(ChangeFileExt("dir\\file", ".ini" ) );
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::btnIniClick(TObject *Sender)
{
MyIni -> WriteString ( "Section1", "Item1", "value");
MyIni -> WriteInteger("Section2", "Item1", 35);
}[/CPP]
(als je je afvraagt waarom ik manier 2 wil, ik ga nogal veel verschillende dingen in een ini file lezen en schrijven. bij manier 1 zou ik dan een aparte functie aan moeten maken, en mee moeten geven welke items ik wel en niet wil overschrijven enz. enz. met manier 2 heb ik slecht 1 regeltje [ini -> WriteInteger("Section", "Item", "Value");] lot easier! )
In mijn programma wil ik gebruik maken van .ini files. ik heb dit al eens eerder gedaan, en het werkt allemaal perfect.
Ik heb het op twee manieren gedaan. 1e is exact volgens de examples, 2e is mijn eigen improvisatie. in manier twee heb ik zoals hieronder te zien, géén "delete ini" gedaan. met een file monitor zag ik totaal geen verschil, dus mijn vraag is, waar dient de "delete" functie voor?
Manier 1:
[CPP]#include <inifiles.hpp>
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::btnIniClick(TObject *Sender)
{
TIniFile *MyIni = new TIniFile(ChangeFileExt("dir\\file", ".ini" ) );
MyIni -> WriteString ("Section1", "Item1", "value");
MyIni -> WriteInteger("Section2", "Item1", 35);
delete ini;// wat gebeurd er als ik dit niet doe?
}[/CPP]
Manier 2:
[CPP]#include <inifiles.hpp>
#include "Unit1.h"
TIniFile *MyIni = new TIniFile(ChangeFileExt("dir\\file", ".ini" ) );
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::btnIniClick(TObject *Sender)
{
MyIni -> WriteString ( "Section1", "Item1", "value");
MyIni -> WriteInteger("Section2", "Item1", 35);
}[/CPP]
(als je je afvraagt waarom ik manier 2 wil, ik ga nogal veel verschillende dingen in een ini file lezen en schrijven. bij manier 1 zou ik dan een aparte functie aan moeten maken, en mee moeten geven welke items ik wel en niet wil overschrijven enz. enz. met manier 2 heb ik slecht 1 regeltje [ini -> WriteInteger("Section", "Item", "Value");] lot easier! )