Tip: hoe ander ip te krijgen met zig-o (sjiggo, ziggow, etc )

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcg

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Stel dat je geblocked bent of stout bent geweest en je wil een 2de kans op de site die je heeft geband op ip-basis. Zig-o laat het toe om zelf je IP te wijzigen. hoe? heel simpel: verander het mac address van je router :)

Wan Mac

Is per router verschillend. Meestal bij advanced of bij system opties.

gebruik bij voorkeur mac adressen van interne lan computers ( desktop, of als niet anders kan een laptop )

achterhaal mac adres als volgt;

op de pc waarvan je het mac adres wilt hebben:
start->run->cmd.exe<enter>
in nieuwe box: ipconfig /all<enter>
scroll terug naar boven, bovenin vind je:

Physical Address. . . . . . . . . : 00-21-85-61-XX-XX
( dit is dus een adres dat niet rechtstreeks aan het internet zal zitten )
noteer deze...

vul deze vervolgens bij je wan mac configuratie in, in de router moet je dit doen.

In het geval van een sitecom dc-202: zie image.

vervolgens stroom van alles af en het hele zooitje ( ziggo modem + router )laten opstarten

Bijlagen

• wanmac.jpg
    wanmac.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 45
Wat ik weet is dat je bij de eerste installatie van je modem bij Ziggo het MAC adres moet doorgeven en dat Ziggo hem activeert op hun netwerk. Ik vraag mij dan ook af hoe dat gaat als je je MAC adres veranderd, met andere woorden betwijfel ik of Ziggo het veranderde MAC adres accepteert.

ik heb het getest. werkt.

het modem zelf heeft nl ook een mac adres snap je.

het mac addres van de router wordt gebruikt in de radius ip toekenning

ze hebben daar ook gewoon een dhcp server... een dhcp lease wordt pas na een bepaalde periode opgeheven en is gekoppeld aan MAC ( zo werkt het nou eenmaal ).

ineens komt daar vanaf een geautoriseerd modem een nieuw mac adres. De dhcp server zal dan niet een reeds vergeven ip toekennen anders krijg je ip-conflicte. Dus zal er een nieuw ip worden toegekend.

snap je?

theoretisch zou dit betekenen dat je de dhcp pool voor jou segment zou kunnen exhausten ( subnet grootte aantal macadressen alloceren ) en dus een DOS kunt doen ( mensen waarvan de lease is verlopen krijgen dan geen ip omdat de pool/maximaal aantal te addresseren adressen is bereikt. ). Ze zullen je dan wel snel te pakken hebben denk ik.

Nou, interessant om te weten.....
Heb het verder niet nodig want ik ben een keurig persoon :p
Toch leuk om kennis van te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan