Tip om Firefox en Thunderbird sneller te laten opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Zo over het internet surfend om tweak instellingen te vinden om eea sneller te laten verlopen stuitte ik op een tip om Firefox en Thunderbird sneller te laten laden en dus te openen. Want eerlijk is eerlijk, bij mij in ieder geval, laden Outlook Express en Internet Explorer sneller dan de Mozilla jongens...maar nu niet meer want;

als je met rechts op het icoontje klikt van Firefox en Thunderbird om het programma te openen dan ga je naar eigenschappen en zet in de doelmap achter de naam eindigend met .exe het volgende: /Prefetch:1 dus bij Thunderbird bijvoorbeeld: Mozilla Thunderbird\thunderbird exe" /Prefetch:1

Gegarandeerd dat beiden sneller opstarten; bij mij werkt het tenminste erg goed!:D

En hoe...met alle respect, je hebt gelijk maar voor de leken onder ons die heel snel en begrijpelijk een aanpassing willen maken om sneller in te laden is die tekst te moeilijk en "mijn" tekst even iets makkelijker....toch?

Maar je hebt gelijk. Ook die tekst geeft info over sneller inladen!

Geplaatst door crazyheels
En hoe...met alle respect, je hebt gelijk maar voor de leken onder ons die heel snel en begrijpelijk een aanpassing willen maken om sneller in te laden is die tekst te moeilijk en "mijn" tekst even iets makkelijker....toch?

Wat is er moeilijk aan mijn bericht daar (het achtste bericht in die thread)? Ik leg het toch duidelijk uit, dacht ik, al zeg ik het zelf.:)

:o :rolleyes: :confused: :thumb:

Je hebt gelijk, ik meende dat jij met jouw bericht het allereerste bedoelde, dat vond ik moeilijke tekst. Ik had niet verder in de thread gelezen maar inderdaad in bericht 8 staat het heel duidelijk.

Nou ja, zie mijn bericht dan maar als een herhaling!

Sorry,

groet,

Jean.

ps.: wat doet die aanpassing eigenlijk echt? En zou je dat bij meer programmaas kunnen aanpassen? Ik gebruik Grouper, een nieuw P2P proggie maar die is zo langzaam met opstarten!?

prefetch instellen werkt niet

Dat prefetch instellen op thunderbird werkt niet als ik dat doe krijg ik een foutmelding.
De melding is: De naam S:\Programmas\Thunderbird\thunderbird.exe" /Prefetch:1, die in het vak doel is opgegeven, is ongeldig. Controleer of de bestandsnaam en het pad juist zijn.

Graag de volgende keer naar de datum kijken. Topic is van 2005, dus al heel lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan